به گزارش هنرآنلاین، دومین نمایشگاه گروهی عکس تئاتر "ثمرنگار" به‌کیوریتوریِ محمدرضا ژیان؛ مدرس و کارگردان تئاتر و موسس جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر برگزار می‌شود.

المیرا مجابی، مریم رحمانی، نیلوفر آستا، مریم جعفری، مریم اصلانی، ریحانه جعفری‌راد، هانیه یاوری، م‍ژگان شریفی، زهره ضیایی، سمانه جویا، شهرزاد شعبانی، مهسا کلاهدوز، وحید مشایخی، محمدعلی افروزی، افشین امیری، علی طهماسبی، ایمان صفرآبادی فراهانی و رضا مظفری‌منش؛ عکاسان حاضر در این نمایشگاه هستند که آثار برگزیده و منتخب آنها از نمایش‌های مختلف، به‌رویِ دیوار گالری "آریانا" خواهد رفت.

محمدرضا ژیان با اشار‌ه‌به‌اینکه ‌قرار بود تا این رویداد فرهنگی به‌دبیریِ سارا مفتح برگزار شود، گفت: "ایشان بنا به دلایلی نتوانستند در این دوره با ما همراهی کنند؛ ازاین‌رو، شخصاً امور مربوطه را به‌عهده گرفتم".

بنیان‌گذار جشنواره دانشجویی و مردمی "تئاتر ثمر" افزود: "آثار منتخبی از تصاویر ثبت‌شده توسط عکاسان تئاتر از نمایش‌های بزرگانی همچون دکتر علی رفیعی، حمیدرضا نعیمی، علیرضا دریابیگی، حسین پارسایی و ... در این نمایشگاه به‌تماشا خواهد بود". افتتاحیه این رویداد فرهنگی، هنری باحضورِ هنرمندان، شرکت‌کنندگان و دانشجویان؛ روز جمعه 21 تیرماه 98 از ساعت 16 تا 21 در گاری "آریانا" برگزار خواهد شد و علاقه‌مندان، تا 26 ماه جاری فرصت دارند بین ساعات 15 تا 20  ( غیر از روز شنبه ) به نشانیِ تهران، خیابان الهیه، خیابان فیاضی (فرشته)، پلاک 9 مراجعه کنند. گفتنی‌ست؛ دور اول این رویداد، تیرماه سال گذشته در گالری "یاسمین" برگزار شد.

سلما آذرانی، طراحی پوستر دومین نمایشگاه گروهی عکس تئاتر "ثمرنگار" را برعهده دارد.

 

طراحان "گور‌خواب‌ها" معرفی شدند

گروه طراحان نمایش "گورخواب‌ها" به نویسندگی و کارگردانی سیامک صفری معرفی شدند.

در آستانه اجرای "گورخواب‌ها" به نویسندگی و کارگردانی سیامک صفری، گروه طراحان این نمایش معرفی شدند.

"گورخواب‌ها" به نویسندگی و کارگردانی سیامک صفری، نمایشی است که پیش از این در فوریه (بهمن ۹۷) در آلمان روی صحنه رفته بود و تابستان امسال با بازی سیامک صفری و نسیم ادبی در عمارت نوفل‌لوشاتو اجرا خواهد شد.

در تولید و اجرای این اثر نمایشی گروهی از طراحان به‌نام تئاتر، سیامک صفری را همراهی می‌کنند.

منوچهر شجاع در "گورخواب‌ها" طراحی صحنه و لباس، محمدرضا جدیدی طراحی موسیقی و امین یاوری طراحی گرافیک را به عهده دارند.

سایر عوامل و اطلاعات تکمیلى نمایش به زودی اعلام خواهد شد.

 

حسین پارسایی تریلوژی عاشورایی می‌سازد

پارسایی قصد دارد تریلوژی عاشورایی روایتی متفاوت از واقعه کربلا را ایام محرم و صفر به صحنه ببرد.

حسین پارسایی کارگردان نمایش‌های مذهبی قصد دارد در صورت حمایت و تامین هزینه‌های تولید، سه نمایش عاشورایی"بانوی آب و آیینه"، "سردار مهر و ماه" و "خواهرانه به وقت خیزران" به نویسندگی محمدرضا کوهستانی را در قالب یک اثر عاشورایی بازنویسی و در ایام محرم و صفر اجرا کند.

پارسایی پیش از این و در ابتدای دهه ۹۰ نمایش "بانوی آب و آیینه" را با حضور دانیال حکیمی و رویا نونهالی و نمایش "سردار مهر و ماه" و "خواهرانه به وقت خیزران" را با حضور کوروش سلیمانی، سعید داخ، بهناز جعفری، فقیهه سلطانی و تبسم هاشمی در تالار اندیشه و تالار وحدت روی صحنه برده است.

تریلوژی عاشورایی روایتی متفاوت از واقعه کربلا و قهرمانان آن است.

پارسایی اظهار کرد علیرغم پیگیری های متعدد تا کنون هیچ نهاد دولتی و حتی بخش خصوصی برای اجرای این نمایش عاشورایی ابراز تمایل و همکاری نکرده است.

 

معرفی گروه طراحان نمایش "آشغالمرد"

طراحان نمایش "آشغالمرد" به کارگردانی امیر رمضانی که قرار است از یک مرداد ماه در پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه رود معرفی شدند.

طراحان نمایش" آشغالمرد" به کارگردانی امیر رمضانی، نویسندگی ماتئی ویسنی یک و تهیه‌کنندگی سیامک سلطانی که از یک مرداد ماه سال جاری در سالن صنوبر پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه می‌رود، معرفی شدند.

این هنرمندان عبارتند از؛ طراح لباس: نسرین خرمی، طراح نور: رضا خضرایی، طراح صحنه: امید اکبری، طراح حرکت: بهار رادمند، طراح ماسک وگریم: ثمین سالک، طراح لوگو وپوستر: محمد موحدنیا، طراح تیزر: بهرام رامه، طراح موسیقی: فرزان صارمی.