سرویس سینمایی هنرآنلاین: سید امیر سیدزاده تهیه کننده، این روزها دو فیلم دردست تولید دارد: "تدفین" و "ریست" که هر دو متعلق به دو کارگردان فیلم اولی است.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره وضعیت این دو فیلم بیان کرد: فیلمبرداری "تدفین" به کارگردانی محمد تنابنده به اتمام رسیده و تا هفته آینده نیز تدوین آن توسط حمید علیقلیان به اتمام می‌رسد و وارد مرحله صداگذاری و ساخت موسیقی می‌شود. صداگذاری این کار توسط مهران ملکوتی در حال انجام است و ساخت موسیقی آن را نیما عظیمی‌نژاد بر عهده دارد.

فیلم تدفین

حسین مهری در نمایی از فیلم "تدفین"

سیدزاده همچنین درباره فیلم "ریست" به کارگردانی محمدرضا لطفی گفت: "ریست" به دلیل پیچیدگی داستانی همچنان در مرحله راف کات است. بابک قائم به همراه محمدرضا لطفی در حال تدوین آن هستند که فکر می‌کنم تا پایان مرحله تدوین دو ماه زمان لازم است.

این تهیه‌کننده در ادامه به حضور این دو فیلم و آماده‌سازی آن‌ها در جشنواره فیلم فجر نیز اظهار کرد: قطعاً هر دو به جشنواره می‌رسند، اما مهم این است که هیئت انتخاب چه نگاه و رویکردی به این آثار دارند. به هر حال هر دو فیلم‌اولی هستند و باید دید چه اتفاقی می‌افتد.

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به تغییراتی که در آینده نزدیک روی پروانه ساخت فیلم‌ها رخ می‌دهد عنوان کرد: به نظرم اتفاق خوشایندی است، چون در سینمای دنیا چیزی به‌عنوان پروانه ساخت وجود ندارد و فیلم سینمایی باید قابلیت اکران بر پرده سینما را داشته باشد. ممکن است برخی آثار ویدئویی باشند، اما فیلم‌های سینمایی به‌پای آن‌ها نرسند. دلیلی ندارد این فیلم‌ها از حقوق اولیه محروم شوند، بلکه باید به ماهیت خود فیلم اهمیت داد و این که با چه هدف و ساختاری تولید شده‌اند. یکی شدن پروانه نمایش ویدئویی و سینمایی می‌تواند اتفاق خوبی را برای سینمای ایران رقم بزند. به این شکل راه برای شایسته‌سالاری باز می‌شود و فیلم‌های خوب جای مانور بیشتری می‌یابند.