به گزارش هنرآنلاین به نقل روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تخصیص کاغذ با ارز دولتی از روز پنج‌شنبه 13 تیرماه آغاز شده است و در رزوهای آینده حواله‌های کاغذ به ناشران تحویل خواهد شد.

بر اساس "شیوه‌نامه اجرایی کارگروه کاغذ نشر کتاب" به تمامی ناشرانی که در سایت  www.paperds.ir  درخواست‌های خود را ثبت کرده و مشمول این شیوه‌نامه باشند، کاغذ با ارز دولتی ارایه خواهد شد.

"شیوه‌نامه اجرایی کارگروه کاغذ نشر کتاب" با هدف نظارت بر نحوه تخصیص ارز برای واردات کاغذ کتاب و تخصیص، توزیع و مصرف آن با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور از سوی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین شد.

این شیوه‌نامه با هدف تثبیت نسبی قیمت کاغذ و کتاب، کاهش هزینه‌های تولید در جهت حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و ثبات نسبی در قیمت پشت جلد کتاب آماده شده است. این کارگروه متشکل از معاون امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی، مدیرکل دفتر چاپ و نشر، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران، مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی ناشران ایران(آشنا)، رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران، مدیرکل دفتر حقوقی و مالکیت معنوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی، مدیرعامل موسسه خانه کتاب، مسئول حراست معاونت امور فرهنگی و مسئولان پی‌گیری کمیته‌های واردات، توزیع و نظارت فعالیت است.

 بر اساس سیاست‎‌های معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کمیته تخصیص و توزیع کتاب موظف است فهرست ناشران دریافت‌کننده کاغذ را جهت اطلاع عموم در سامانه کاغذ منتشر کند.