به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی هنر، در ورودی نمایشگاه هفتمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش که عصر روز گذشته جمعه 14 تیرماه در نگارخانه بهار خانه هنرمندان ایران افتتاح شد، عبارتی به چشم می‌خورد که در بخشی از آن آمده است: جشنواره نقش تن‌پوش تلاشی برای الگوسازی و ترویج نقش‌های ایرانی متناسب با فرهنگ و نیاز جامعه و ترغیب هنرمندان جوان به خلق تصاویر زیبا بر روی تن‌پوش یا همان تیشرت ساده است.

الهام زایجانی دبیر هفتمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش نیز با صحه گذاشتن به این حرکت فرهنگساز جشنواره اظهار داشت: معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد هنر در قالب دبیرخانه دائمی جشنواره نقش تن‌پوش در  تلاش است تا با برجسته‌‌سازی این موضوع، طرح‌ها و نمادهای متناسب با فرهنگ ایرانی را جایگزین طرح‌های غیربومی کند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد هنر تصریح کرد: این جشنواره با اهدافی همچون بسترسازی جهت حضور دانشجویان و طراحان خلاق در عرصه مد و لباس، کمک به انتقال مفاهیم و مؤلفه‌های فرهنگ ایرانی، اسلامی از طریق تن‌پوش (تی‌شرت) و با محور فرهنگ و تمدن ایرانی در این دوره برگزار شد و با استفاده از تجارب به دست آمده برگزاری 6 دوره گذشته خود سعی دارد تا همچنان به ارتقای کمی و کیفی آثار هنرمندان طراح بیاندیشد.

نمایشگاه آثار منتخب هفتمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش تا 18 تیرماه برای بازدید علاقه‌مندان دایر است و بازدیدکنندگان می‌توانند غیر از امروز شنبه، از ساعت 14 تا 21 با مراجعه به نگارخانه بهار خانه هنرمندان ایران واقع در خیابان انقلاب اسلامی، انتهای خیابان شهیدموسوی(فرصت) از آثار به نمایش درآمده در آن دیدن کنند.

اما دبیرخانه جشنواره به جهت پویایی و اثرگذاری بیشتر برپایی این نمایشگاه و جریان‌سازی فرهنگی جشنواره، دو ابتکار را در تمهیدات خود اندیشیده است؛ نخست اهدای جایزه به اثر برتر به نمایش درآمده در این نمایشگاه است به این شکل که هر کدام از بازدیدکنندگان که علاقه‌مند به نظرسنجی آثار جشنواره باشند می‌توانند به اثر منتخب خود رأی داده که در نهایت هر اثری که بیشترین رأی را به دست آورد، به عنوان اثر برگزیده از دید مخاطب انتخاب و به طراح آن جایزه‌ای اهدا می‌شود.

ابتکار دوم دبیرخانه جشنواره، انتخاب اثر برتر از میان آثار منتخب جشنواره از طریق فضای مجازی است، به این شکل که کاربران اینترنتی با انتخاب یک یا دو اثر و به نمایش گذاشتن آنها در فضای مجازی  و تگ کردن آدرس جشنواره به نشانی @tpfest.ir می‌توانند جایزه فضای مجازی جشنواره را به خود اختصاص دهند.

اختتامیه این دوره از جشنواره ملی نقش تن‌پوش یکشنبه 16 تیرماه ساعت 17:30 با معرفی و تقدیر از برگزیدگان در دو بخش صنعتی و هنری در سالن استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.