سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "وانیک" اثر واسلاو هاول با ترجمه علی امینی نجفی و کارگردانی بهار محمودزاده از 9 تیرماه ساعت 19:30 در سالن شماره دو تماشاخانه سپند روی صحنه است و بازیگران این اثر نمایشی بهاره رهنما، علی اوجی، محمد زوار بی‌ریا و دانیال خیری‌خواه هستند.

بهار محمودزاده در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره انتخاب نمایشنامه "وانیک" و اجرای آن گفت: به نظرم این اثر نمایشی، هماهنگ با شرایط کنونی مردم و کشور ماست و از آنجا که همواره ترجیح می‌دهم متناسب با شرایط جامعه اثری را به روی صحنه آورم که حرفی برای گفتن داشته باشد، "وانیک" را به منظور اجرا انتخاب کردم. این اثر نمایشی با موقعیتی طنز مسائل روز جامعه را عنوان می‌کند.

او درباره موضوع و مضمون "وانیک" خاطرنشان کرد: این نمایش درباره نویسنده‌ای به نام وانیک است که در شرایطی قرار دارد که دوستان و اطرافیانش با شرایط روحی و اخلاقیاتش همراه نیستند و برخلاف او می‌اندیشند. او در شرایطی تصمیم می‌گیرد بر اخلاقیات و روحیاتش که سال‌ها برایش زحمت کشیده پا گذاشته و ...

کارگردان نمایش "چشم‌ها" ضمن بیان اینکه موضوع اصلی نمایش "وانیک" درباره آدم‌هایی‌ست که در شرایطی مجبور به نادیده گرفتن اعتقادات و اخلاقیات‌شان می‌شوند، درباره سبک و فضای اجرایی این نمایش عنوان کرد: این نمایش به قلم واسلاو هاول آخرین رئیس جمهور چکسلاواکی نوشته شده و این اثر به شیوه کاملاً رئال اجرا می‌شود.

محمودزاده با اشاره به اینکه تمرینات نمایش یک ماه و نیم به طول انجامید، درباره طراحی صحنه و موسیقی این اثر تصریح کرد: طراحی صحنه براساس شرایط نمایش در خدمت کار و به سبک رئال است. موسیقی‌های نمایش نیز انتخابی و متعلق به همان دوران است به جز در بخش تعویض صحنه که دانیال خیری‌خواه بازیگر نقش وانیک ویلون‌نوازی می‌کند.

او درباره میزان وفاداری‌اش در اجرا به نمایشنامه عنوان کرد: همه تلاش‌مان بر این بود تا کاملاً وفادار به نمایشنامه اثر را روی صحنه آوریم اما به دلیل اینکه برخی از بخش‌ها با توجه به شرایط جامعه ما باید حذف می‌شد، سعی‌مان را کردیم تا مفاهیم را جایگزین دیالوگ کنیم.

دیگر عوامل نمایش "وانیک" عبارتند از: تهیه‌کننده: ایمان یزدی، سرمایه‌‌گذار: جینورا، مجری طرح: لیلا جعفری (پن استودیو)، طراح صحنه: میثم نویریان، طراح لباس: ماهرخ سلیمانی، گریم: پروین شفیعی‌نژاد، مدیر تبلیغات: مریم شریعتی، تبلیغات مجازی: گروه هنری پژواک، مشاور رسانه‌ای: حامد قریب، گرافیک: سینا افشار، ساخت تیزر و عکس: پن استودیو، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: رضا محمد پور، منشی صحنه: نیلوفر رازمند، دستیار لباس: مارال سوری، اجرای لباس: رزیتا خانیان و سونیا محمدعلیزاده، دستیار صحنه: عاطفه حیدری و ساخت دکور: مهدی حبیبی، امین سنایی و سید محمد فرجامی.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.