سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، پروین سلاجقه نویسنده، منتقد و پژوهشگر، که با کتاب "برفابه‌ها" در نمایشگاه کتاب سی‌ودوم حضور داشت به هنرآنلاین گفت: این اثر شامل مجموعه داستان به هم پیوسته با فرم رمان است که توسط نشر ثالث در بازار کتاب عرضه شده است.

او با بیان این که فرهنگ "موتیف‌ها و نشانه‌های نمادین در شعر سبک هندی" را برای چاپ به انتشارات فرهنگ‌معاصر سپرده، ادامه داد: پایه اصلی این کار به رساله دکترایم برمی‌گردد که حدود 17 سال پیش به سرانجام رسید. این اثر طی این سال‌ها در ابعاد خیلی گسترده‌تر تکمیل شد و به صورت یک فرهنگ با مدخل‌های زیادی درآمد.

شاعر "به مردن عادت نمی‌کنم" با این توضیح که ریشه سیستم نظری کتاب، مبتنی بر تئورهای علم نشانه‌شناسی است، افزود: محور کاربردی این فرهنگ بر شعر سبک هندی ایران با تکیه بر آثار پنج شاعر بزرگ این سبک یعنی صائب تبریزی، بیدل دهلوی، کلیم کاشانی، عرفی شیرازی و نظیری نیشابوری استوار شده است.

سلاجقه تصریح کرد: این فرهنگ حدود 15-16 فصل است و چند زیر مجموعه‌ دارد. در شروع هر فصل مقدمه‌ای ارائه شده که نشانه‌ها و نمادها را توضیح می‌دهد و عمدتا کارکرد آن‌ها محور زیباشناسی است. کتاب یک پیش‌گفتار بسیار مفصل هم دارد.  

او که دو مجموعه نقد، بیشتر مبتنی بر نظریه‌های مدرن، در حال آماده‌سازی برای انتشار دارد، اظهارداشت: یک کتاب شامل مجموعه نقد داستان و یک کتاب حاوی مجموعه نقد شعر است و حاصل مقالاتی می‌شود که طی چهار و پنج سال اخیر نوشته شده‌اند. برخی از این مقالات پیش از این به چاپ رسیدند و تعدادی برای نخستین بار در این دو کتاب ارائه خواهند شد.

سلاجقه همچنین مشغول تکمیل دفتر شعری برای چاپ است و به زودی نوشتن رمان جدید خود را آغاز می‌کند.

شعرهای دو دفتر این شاعر با عنوان "به مردن عادت نمی‌کنم و "زنی دور از خاورمیانه‌ای نزدیک" با صدای او و آهنگسازی هوشیار خیام به صورت آنلاین توسط موسسه نوار منتشر شده و به زودی در قالب سی‌دی با عنوان کتاب صوتی "از جاده برفی" از سوی نشر واوخوان انتشار می‌یابد.

پروین سلاجقه، شاعر، نویسنده، پژوهشگر و استاد دانشگاه در رشته زبان و ادبیات فارسی و ادبیات داستانی است. او عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز است و به عنوان استادیار با دانشگاه‌های دیگر همکاری دارد.

از سلاجقه تاکنون 11 عنوان کتاب از جمله سه مجموعه شعر، سه کتاب داستان کودک، سه اثر انتقادی بر شعر و داستان معاصر، یک مجموعه مقاله، یک کتاب درسی دانشگاهی در حوزه زیبایی‌شناسی شعر، و بیش از 30 عنوان مقاله در نشریات تخصصی منتشر شده است. داستان کودکان "دنیای قشنگ پوپو"، "درآمدی بر زیبایی‌شناسی شعر"، داستان کودکان "بنفشه کوچولو" و "صدای خط خوردن مشق؛ نقد ساختاری و تاویلی بر آثار هوشنگ مرادی‌کرمانی"، "از این باغ شرقی؛ نظریه‌های نقد شعر کودک و نوجوان" که در سال ۱۳۸۶ توسط وزرات فرهنگ و ارشاد به عنوان کتاب سال برگزیده شد، عناوین برخی از آثار سلاجقه محسوب می‌شوند. کتاب "امیر زاده‌ی کاشی‌ها" نقد شعر معاصر و بررسی اشعار احمد شاملو به قلم او نیز برگزیده نخستین دوره جایزه نقد ادب و هنر ایران شناخته شده است.