سرویس مد و لباس هنرآنلاین: آرزو اسکندری کارشناس ارشد طراحی پارچه و لباس از دانشگاه الزهرا (س) و کالج لندن، عضو انجمن طراحان پاچه و لباس و برگزیده چند جشنواره در حوزه مد و لباس است.

او از برپایی نمایشگاهی با عنوان "کوک‌های عصیانگر" در گالری بین‌المللی کاما خبر داد و به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه، مجموعه‌ای از دوخت‌دوزی بر روی پارچه‌هایی است که عکس‌هایی بر روی آن‌ها چاپ‌ شده و بر روی عکس‌های گلدوزی‌های توسط نخ و سوزن نقش بسته یا چیدمانی از نخ و میخ اجرا شده است.

اسکندری اذعان داشت: این مجموعه شامل تعدادی تابلوی بزرگ به ابعاد 85 در 55 سانتی‌متر و تعدادی تابلوی کوچک به قطر 35 سانتی‌متر است.

این طراح لباس با اشاره به اینکه تابلوهای کوچک که در کارگاه‌های گلدوزی قاب شده‌اند شبیه به اتودهای اولیه برای تابلوهای بزرگ‌تر هستند، افزود: درمجموع تلاش شد این تابلوها در عین سادگی و با استفاده از حداقل المان‌های بصری شامل رنگ و فرم، بیانی غنی را به مخاطب برسانند.

اسکندری تصریح کرد: رسالت این مجموعه نگاه به زن است، بی‌آن که او را ببینیم و تلاش برای بازآفرینی هویتی از اوست که اغلب آلوده به نگاهی ابژکتیو است. "کوک‌های عصیانگر" طغیانی است علیه سلطه.

این طراح لباس در ادامه بر لزوم توجه به دوخت‌های سنتی و سوزن دوزی‌های اصیل ایرانی اشاره کرد و گفت: پس از جنبش‌های جهانی در دفاع از حقوق زنان، مواضع انسانی در فرهنگ و هنر حلول کرد و این‌گونه است که در هنر مدرن امروز هم باید در جست و جوی ریشه های هویت زنان باشیم.

او بیان کرد: گلدوزی به‌عنوان یک هنر زنانه محملی است برای کاوش مدیومی رسا و گویا که در ذهن مخاطب رخنه می‌کند و او را به چالش دوباره می‌کشد.

آئین افتتاحیه نمایش "کوک‌های عصیانگر"، 14 تیر 98 از ساعت 17 تا 21 برگزار می‌شود و این رویداد تا 19 تیر همه‌روزه از ساعت 11 تا 20 در گالری بین‌المللی کاما به نشانی تهران، خیابان پاسداران، خیابان گلستان دهم، پلاک ۴۴، ساختمان فرین، طبقه دوم برپا می‌شود.