به گزارش هنرآنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجمع عمومی سالیانه عادی هیئت‌امنای بنیاد فرهنگی و هنری رودکی به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور معاونان امور هنری و حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دوشنبه 10 تیر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل جلسه داد.

این جلسه با دستور بررسی گزارش سازمان حسابرسی به‌عنوان بازرس قانونی از صورت‌های مالی ٩٦ بنیاد، گزارش عملکرد سال‌های ٩٦ و ٩٧ بنیاد، بررسی وضعیت اجرایی مصوبات هیئت امناء در سال‌های ٩٥ و ٩٦ و بررسی بودجه پیشنهادی سال ٩٨ برگزار شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه بر بررسی چگونگی کاهش هزینه‌ها و افزایش منابع درآمدی بنیاد فرهنگی و هنری رودکی با نگاه واقع‌بینانه تأکید کرد.

وی ادامه داد: با توجه به بودجه موجود باید بودجه ٢ نیز برای بنیاد فرهنگی و هنری رودکی تعریف کنیم، به این معنا که در بخش منابع نیاز به تکاپو داریم تا بتوان بر اساس فرصت‌های حاضر بودجه‌های دیگری برای بنیاد جذب کرد.

صالحی افزود: در یک فرصت لازم است بررسی شود که چه مقدار می‌توان منابع درآمدی بنیاد را افزایش و در بخش هزینه‌ها نیز با شرایط طبیعی چه مقدار می‌توان هزینه‌ها را کاهش داد و به این دو مورد به‌عنوان بودجه ٢ توجه داشت.

وی با تأکید بر توجه به شفافیت در انجام اقدامات و فعالیت‌ها ادامه داد: در این حوزه نیز باید طوری عمل کرد که بتوان در فضای داخلی و بیرونی بنیاد از اقدامات و فعالیت‌ها دفاع کرد.

در ادامه این جلسه گزارش سازمان حسابرسی و همچنین گزارش عملکرد این بنیاد رودکی در سال‌های ٩٦ و ٩٧ ارائه شد.

صفی پور مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری رودکی در گزارشی به بررسی وضعیت نیروی انسانی، دستاوردهای شاخص در سال ٩٧ و چالش‌های مهم بنیاد پرداخت.

وی دریافت امتیاز حداکثر در شفاف‌سازی در سال ٩٧، رشد اعتبارات برای سومین بار در سال‌های ٩٦ و ٩٧، بهبود نیروی انسانی و به‌کارگیری سیاست تشویقی برای خروج نیروهای مازاد و یا غیرمتخصص بنیاد و پرداخت بدون تأخیر حقوق کارکنان، راه‌اندازی میز خدمت و ... را از جمله دستاوردهای شاخص این بنیاد در سال ٩٧ برشمرد.

رعایت حقوق مؤلف و مصنف در فعالیت‌های هنری، حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری، برنامه‌ریزی برای مشارکت در ساخت و اجرای سمفونی حماسه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، آوای وحدت، اقوام ایرانی و ... از دیگر دستاوردهای شاخص بنیاد فرهنگ و هنری رودکی در سال ٩٧ است که از صفی پور در این جلسه اعلام شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به چالش‌های مهم این بنیاد گفت: عدم تخصیص اعتبارات بنیاد مطابق با قانون بودجه و کاهش فعالیت‌های فرهنگی هنری، عدم تخصیص اعتبارات عمرانی بنیاد و افزایش فرسودگی ساختمان و تجهیزات به‌ویژه تالار وحدت و برج آزادی و افزایش سطح انتظارات هنرمندان از بنیاد رودکی و عدم تطبیق آن با واقعیت‌های موجود از جمله چالش‌های این بنیاد است.

در این جلسه برخی از حاضران به ارائه نظرات و پیشنهادهای خود در زمینه بودجه، وضعیت نیروی انسانی، منابع درآمدزا، چگونگی کاهش هزینه‌ها و ... پرداختند.