سرویس سینمایی هنرآنلاین: نشست خبری دومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسکی تلویزیون ایران، روز دوشنبه با حضور دکتر علی دارابی معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما، سید عباس فاطمی رئیس مرکز شورای استان‌ها، محمدرضا شریفی رئیس کمیته داوری و سید ارشاد شجاعی جانشین وی برگزار شد.

دارابی در ابتدای این نشست گفت: دومین جشنواره ملی پویانمایی و نخستین جشنواره عروسکی تلویزیون ایران از ۱۸ تا ۲۰ تیرماه در کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در سفری که به کرمانشاه داشتم دیداری با استاندار این شهر صورت گرفت و گفت به خاطر برگزاری این جشنواره در کرمانشاه، قرار است همایش بین‌المللی اکوتوریسم روستایی در این شهر برگزار شود و حضور جشنواره پویانمایی در این شهر باعث ایجاد رزومه‌ای خوب برای کرمانشاه شده است.

دارابی افزود: بیش از ۱۲ فرمانداری برای هفته فرهنگی که با حضور هنرمندان برگزار می‌شود اعلام آمادگی کرده‌اند. ضمن اینکه سرمایه‌های استان نیز در این میان معرفی می‌شوند.

معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما همچنین اظهار کرد: خود جشنواره با هدف رقابت سازنده، شناسایی ظرفیت‌های قابل سرمایه گذاری، تشخیص سرمایه گذاران و تشویق آن‌ها، احیای هنر و سنت تولیدات عروسکی و تشویق استعدادها برگزار می‌شود. علاوه بر این خرید آثار وانتقال تجربه را نیز مد نظر قرار داده است. شعار ما نهضت احیا و توسعه و رونق انیمیشن است و برگزاری این دو جشنواره گام بزرگی در این عرصه بوده است.

دارابی با بیان شعار این دوره از جشنواره که "ایران پویا، کرمانشاه زیبا" است، در تشریح آثار این دوره از جشنواره عنوان کرد: امسال ۱۵۳۰ اثر به دستمان رسید که ۹۴۲ اثر از بخش خصوصی ارسال شده است و ۱۹ صاحب نظر این عرصه، شورای عالی جشنواره را شکل داده‌اند. همچنین شش بخش شامل مجموعه عروسکی، فیلم‌ها کوتاه و نیمه بلند، موشن گرافیک و شش بخش موضوعی رونق تولید، مقاومت و دفاع مقدس، سبک زندگی و آسیب‌ها از جمله بخش‌های این دوره از جشنواره هستند.

وی بیان کرد: در جریان برگزاری جشنواره نیز شش کارگاه برگزار می‌شود‌ و 354 اثر حاضر در جشنواره توسط ۳۴ نفر انتخاب و ۳۱ داور نیز آثار را داوری می‌کنند و به ۱۶ اثر برگزیده نیز تندیس و جوایز جشنواره اهدا خواهد شد. در کنار آن هنرمندان بومی مورد تقدیر و تحلیل قرار گرفته و از پیشگامان انقلاب در آن استان و خانواده شهدا نیز تقدیر می‌شود.

دارابی همچنین گفت: همچنین برنامه شادپیمایی با حضور چهره‌های محبوب این حوزه از دیگر برنامه‌های ماست که امیدواریم با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته جشنواره به خوبی برگزار شود. در سال‌های اخیر سیاست ما این است که در استانها جشنواره را برگزار کنیم تا عدالت و توسعه متوازن گردشگری در همه مناطق ایران یکسان باشد.