سرویس مد و لباس هنرآنلاین: مینو پدرام طراح لباس، مدرس و دبیر دو دوره جشنواره ملی لباس کودک و نوجوان درباره روند برگزاری سومین دوره جشنواره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: در تلاش هستیم تا اواخر تیرماه، فراخوان سومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان را منتشر کنیم و امیدواریم در این دوره، پیشرفت فراوانی در تمامی ابعاد و بخش‌ها حاصل شود.

پدرام با اشاره به اینکه امسال نیز همچون دوره گذشته، فرهنگستان هنر یکی از گزینه‌های مطرح در میزبانی از این دوره است اذعان داشت: فرهنگستان هنر می‌تواند فضای مناسب را برای ارتباط میان دو بخش طراحی و صنعت را در  اختیار این رویداد قرار دهد، اما قطعاً گزینه‌های بهتری می‌تواند پیش رویمان قرار گیرد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا همراهی فرهنگستان هنر با رویدادهای حوزه مد و لباس منطقی است اظهار داشت: البته که به لحاظ ماهیت و موضوعیت، این مجموعه ارتباط چندانی با حوزه مد و لباس به‌ویژه جشنواره طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان ندارد، اما از آنجا که مخاطب اصلی این رویداد، طراحان و صنعتگران هستند، این فضا می‌تواند به‌عنوان یکی از میزبانان ما با رویکرد فرهنگی و هنری مطرح باشد.

دبیر دو دوره جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان در ادامه بر لزوم همراه شدن فرایند طراحی بادید بازار تأکید و تصریح کرد: ما باید از مسیر این جشنواره‌ها به نقطه‌ای برسیم که به شکل جدی شاهد جریان سازی شویم و تأثیر جشنواره‌های فجر را در بازار و بخش تولید به‌وضوح ببینیم.

پدرام افزود: کانسپت گذاری کمک کرد تا این رویدادها به سمت تخصصی شدن پیش رود و مسابقات از ایده تا اجرا موجب شد تا نتیجه فعالیت سایر بخش‌های همراه با یک اثر به‌وضوح از نزدیک لمس شده و فضایی برای نقد و بررسی روند کارها فراهم آید.

این مدرس طراحی لباس در ادامه گفت: بومی‌سازی آثار و شناخت بازار دو رکن اساسی در موفقیت کار طراحان مد و لباس در ایران است که باید با جدیت از سوی همگان دنبال شود، چرا که برطرف نساختن آسیب‌های موجود در این بخش‌ها می‌تواند لطمات جبران‌ناپذیری به این عرصه در ایران وارد کند.