به گزارش هنرآنلاین، علیرضا قدسیه، مدیر خانه تئاتر حوزه هنری استان اصفهان اظهار کرد: در بخش صحنه ای نمایشنامه های "منم گودرز" نوشته مائده وحید و به کارگردانی احسان جانمی و نمایش "هفتمین روز آرامش زمین" به کارگردانی محسن عرب زاده، "المیرا" به نویسندگی وکارگردانی مصطفی جعفری و نمایش "تنگ های خالی" به نویسندگی زهره مولوی و کارگردانی پویان عطایی ، در بخش خیابانی "ساخت ایران" به نویسندگی و کارگردانی پویان عطایی و "منم مصیب" به نویسندگی و کارگردانی کوروش نیک پیام و دربخش کودک و نوجوان نمایش "افسانه های لقمان" نوشته داوود کیانیان و کارگردانی محمدرضا وزیری فرد نمایشنامه های راه یافته به جشنواره یاد شده هستند.

وی تصریح کرد: در مرحله نخست پس از بازبینی از نمایش های اصفهان ۷ نمایشنامه را برای تولید و رقابت بر سر حضور در همایش منطقه ای جشنواره تئاتر ماه انتخاب کردند. تمامی نمایش های یاد شده از سوی واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان اصفهان تولید می شود و هم اکنون مراحل تمرین و آماده سازی خود را در کارگاه نمایش حوزه هنری سپری می کنند.

گفتنی است، طبق فراخوان اعلام شده سه نمایشنامه در بخش بزرگسال، سه طرح در بخش خیابانی و یک نمایشنامه در بخش کودک و نوجوان از میان متون ارسالی از سوی هر استان انتخاب و زیر نظر کارشناسان مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری تولید خواهد شد و پس از تولید به تشخیص کارشناسان مربوطه دو نمایش در بخش بزرگسال، دو نمایش در بخش خیابانی و یک نمایش در بخش کودک و نوجوان برای همایش منطقه ای که در ۵ منطقه کشور برگزار خواهد شد انتخاب می شوند.

کارشناسان پس از بازبینی آثار، از هر منطقه حداکثر سه نمایش بزرگسال، سه نمایش خیابانی و یک نمایش کودک و نوجوان را به جشنواره سراسری تئاتر ماه معرفی می کنند.

یادآور می‌شود، نهمین جشنواره سراسری تئاتر ماه ۲۱ الی ۳۰ مهر در تهران برگزار می شود.