به گزارش هنرآنلاین، معصومه آشتیانی‌زاده مدیر گروه خانواده و فرهنگ شبکه دو سیما با حضور در برنامه "سیمای خانواده" شبکه یک سیما درباره ویژه‌برنامه‌های این شبکه توضیحاتی ارائه کرد.

آشتیانی‌زاده با اشاره به اینکه ماموریت شبکه دو سیما در حوزه کودک و خانواده است، گفت: بیشترین موضوعات تولیدی این شبکه حول محور خانواده و کودکان است اما محورهای مانند حجاب و عفاف و نقش آن در خانواده و همچنین بحث زبان و ادب فارسی نیز از محورهای مورد توجه برنامه سازی این شبکه است.

وی درباره ویژه برنامه‌های این شبکه افزود: گروه کودک ویژه‌برنامه تابستانی "دوقلوها" با اجرای عموفیتیله‌ای‌ها را آماده کرده که دارای فضای شاد و مفرحی است، سری جدید برنامه "اقیانوس آرام" را مخصوص نوجوانان  داریم. برنامه‌های "چهل برگ"، "شهر به شهر" و "هشتک رخداد" از دیگر ویژه برنامه‌های تابستانی است.

مدیر گروه خانواده و فرهنگ شبکه دو با بیان استمرار برنامه‌های قبلی این گروه با تمرکز بر موضوع تابستان اظهار داشت: برنامه‌هایی مانند "کام شیرین" و "هزار راه نرفته" از جمله این برنامه‌ها است. "کام شیرین" با محوریت تربیت فرزندان این فصل روی آنتن رفته است و "هزار راه نرفته" حوزه ازدواج و تحکیم خانواده و معضل طلاق را مورد برسی قرار می‌دهد، برنامه جدیدی به نام "فرزند زمانه" که تربیت فرزندان را از نگاه خانواده و کارشناسان مورد برسی قرار می‌دهد را نیز خواهیم داشت.

آشتیانی دو مبحث "عفاف و حجاب" و "پاسداشت زبان فارسی" را از موضوعات مهم تولیدی شبکه دانست و تصریح کرد: در مورد عفاف و حجاب برنامه‌هایی مانند "از لاک جیغ تا خدا" و "بی‌مرز حجاب"را در برنامه داریم. فصل جدید "از لاک جیغ تا خدا" تنها درباره خانم‌ها نیست و در این فصل به مسائل مربوط به آقایان و تحولاتی که در زندگی شان ایجاد شده نیز پرداخته می‌شود. در "بی‌مرز حجاب" هم نگاهی برون مرزی به حجاب داریم، مستندی که به نفوذ اسلام در کشورهای غربی و تحولی که خانم‌ها بعد از گرایش به اسلام داشته‌اند می‌پردازد.

در مورد پاسداشت زبان فارسی گروه اجتماعی شبکه دو؛ مسابقه "آقا و خانم پارسی" را با اجرای اسماعیل آذر به صورت مشاعره آماده کرده است، برنامه در "حلقه رندان" هم برنامه طنز گونه در حوزه شعر طنز است و دارای بخش‌های متنوعی است.