سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "دزد لالایی‌ها" نوشته فائزه فیض و بهرام جلالی‌پور و با طراحی و کارگردانی آرش شریف‌زاده از 6 تیرماه ساعت 19:30 در تالار هنر اجرا می‌شود. بازیگران نمایش حامد نظامی، میترا شجاعی، احمد خیرآبادی، ناصر احمدی‌فر، نیره حاجیان، نگار تقوی‌راد و آنلی مدنی هستند. این نمایش کودک پیش از این در هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی روی صحنه آمده است.

آرش شریف‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره موضوع و نمایش "دزد لالایی‌ها" گفت: مضمون این نمایش از سویی درباره کودکانی است که از تاریکی می‌ترسند و یا چیزهای کوچکی باعث ترس‌های بزرگ در آن‌ها می‌شود و از طرفی دیگر به بچه‌هایی بازمی‌گردد که نسبت به خواهر و برادر کوچکترشان حس حسادت دارند.

او داستان این اثر نمایشی را اینگونه توضیح داد: آوا شخصیت اصلی قصه که از زبان پدر و مادربزرگش داستان لولو را شنیده به دنبال تولد فرزند کوچک‌تر خانواده، سعی دارد لولو را پیدا کرده تا بیاید و لالایی مادرش را با خود ببرد... لولو برای خوابیدن باید لالایی گوش دهد تا کابوس نبیند. لولو زمانی‌که لالایی‌هایش تمام می‌شود تصمیم می‌گیرد به سرزمین آدم‌ها برود و لالایی آن‌ها را با خود بیاورد. او که این‌بار برای گرفتن لالایی به سرزمین آدم‌ها می‌رود به خاطر اشتباه یک بچه آدمیزاد (آوا) را هم با خودش به سرزمین لولوها می‌آورد...

کارگردان نمایش "خروسی که می‌خواست شب را ببیند" ضمن اشاره به اینکه نمایش "دزد لالایی‌ها" مناسب گروه سنی 4 سال به بالاست، خاطرنشان کرد: در این نمایش از عروسک نیز استفاده شده است و عروسک پشه، مگس و مورچه راوی و نوازنده نمایش هستند. از آنجا که خودم از اعضای انجمن عروسک‌گردان‌ها هستم در قالب آثاری که به صحنه می‌آورم از عروسک استفاده بهینه می‌کنم.

او درباره طراحی صحنه نمایش عنوان کرد: مخاطب در این اثر با طراحی صحنه فانتزی و غیرواقعی مواجه است. نمایش "دزد لالایی‌ها" طراحی صحنه خاصی دارد و سعی شده دنیای لولوها را با تعداد بالش نشان دهیم. در صحنه بالش‌های سفیدی است که با نورپردازی رنگی می‌شوند. همواره غول‌ها و موجودات وحشتناک در غار و فضایی تاریک دیده می‌شوند اما با این طراحی در نظر داشتیم فضایی خواب و رویاگونه را به مخاطب نشان دهیم.

شریف‌زاده درباره موسیقی نمایش خاطرنشان کرد: در این نمایش از موسیقی زنده و پلی‌بک استفاده می‌شود. سازی که در این اثر نواخته می‌شود "هنگ درام" است که نوای لطیفی دارد و حس لالایی و خواب را تداعی می‌کند.

او در پایان صحبت‌هایش گفت: در شرایط کنونی اجرای نمایش، کار بسیار دشواری است و از این طریق توصیه می‌کنم در وضعیت استرس‌زای کنونی،  مخاطبان 60 دقیقه به تماشای نمایشی بنشینند که آن‌ها را از وضعیت پراسترس این روزها رها کند و آن‌ها با این نمایش به دنیای لالایی‌هاو فانتزی‌ها بروند.  

عوامل این نمایش عبارتند از: دستیاران کارگردان: ناصر احمدی‌فر و علیرضا ملک محمودی، طراح صحنه: سینا ییلاق بیگی، طراح لباس: ریحانه مطهری، طراح گریم: حسین تبریزی، طراح نور: کیوان ضیاپور، طراح و سازنده عروسک‌ها: فاطمه عباسی، آهنگساز: محمدرضا معین، شاعر: احمدآکشته و عروسک‌گردانان: سعیدموسوی راضی، شیوا شریعت‌زاده و صبا قدیمی، طراح پوستر: استودیو آراد، روابط عمومی: ریحانه مطهری و لیلا پریشان: اجرای گریم.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت ایران نمایش تهیه کنند.