سرویس سینمایی هنرآنلاین: خسرو شهراز بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون این روزها با سریال "گاندو" در نقش بازپرس، مهمان خانه‌ها می‌شود. او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره پذیرش این نقش گفت: بعد از سریال "آنام" و همکاری با جواد افشار که برای من ویژگی خاص خودش را داشت و لذت‌بخش بود، خوشحالم که این همکاری مجدد پیش آمد و از آن استقبال کردم.

شهراز در ادامه درباره این نقش و مابه‌ازای بیرونی که داشت عنوان کرد: تلاش کردم با اطلاعات خوبی که از خود افشار به لحاظ شناخت این کاراکتر می‌رسید و همچنین صحبت با دوستانی که در این شغل تجربه داشتند بتوانم به عمق آن پی ببرم و شخصیت را بشناسم و مابه‌ازای بیرونی آن را پیدا کنم. ایفای این نقش کار سختی بود، چون تجربه بازی در این نقش را نداشتم و من را به طرف چالش با خودم برد. تلاش کردم نقش بازپرس متفاوت باشد چرا که در آثار دیگری از این ژانر چنین شخصیتی را دیده‌ایم و من سعی کردم این بازپرس از هرآنچه دیده شده متفاوت‌تر باشد و خوشبختانه ارتباط خوبی با مخاطب برقرار شده است.

 بازیگر فیلم "چ" افزود: "گاندو" کار خوبی شده و مخاطب خاص خود را دارد. دوستانی که آن را می‌بینند و درباره آن صحبت می‌کنیم، می‌گویند لحظه شماری می‌کنند برای دیدن سریال و این برای من خوشحال‌کننده است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه بازی در سریال‌های پلیسی کار سختی است، اظهار کرد: به نظرم این کار یا این نوع کار و حضور در این ژانر فوق‌العاده سخت است و ریتم خاص خود را دارد. یکی از مواردی که در ساخت این دست آثار لحاظ می‌شود حقیقتی است که با مخاطب قسمت می‌شود. ما سعی می‌کنیم خط قرمزها را لحاظ کنیم و همین نگفتن‌ها مخاطب را اذیت می‌کند. خوشبختانه "گاندو" همراه حقیقت است، ضمن اینکه در دنیای امروز نمی‌شود چیزی را از مخاطب کتمان کرد؛ چرا که با استفاده از دنیای مجازی بسیار سریع به حقیقت دسترسی پیدا می‌کند. ویژگی "گاندو" این است که بدون هراس حقیقت را بیان می‌کند و تماشاگر از این موضوع لذت می‌برد و آن را دوست دارد. بازی در این دست آثار کار سختی است و برای خود من هم سخت بود ضمن این که مسئولین باید امکانات بیشتری را در اختیار تهیه‌کنندگان بگذارند تا کارهای بهتری تولید شود.

شهراز در خاتمه درباره سایر آثار و فعالیت‌های خود نیز بیان کرد: این روزها مشغول بازی در سریال "بعد از آزادی" به کارگردانی محمد باشه آهنگر و تهیه‌کنندگی سعید سعدی هستم که در ژانر اجتماعی ساخته می‌شود و من در این سریال نقش پدری را بازی می‌کنم که بخاطر تامین معاش زندگی دست به احداث یک کارخانه می‌زند اما در این حین مشکلاتی برایش بوجود می‌آید که زندگی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. همچنین همزمان مشغول تمرین نمایش "ساعت" به کارگردانی حمیدرضا هدایتی هستم که قرار است در سالن حافظ در مهر ماه و آبان  ماه اجرا شود و از سوی دیگر نمایش" قلب افسرده" ترجمه سمیرا سادات طباطبایی را هم تمرین می‌کنم که به احتمال زیاد شهریور ماه اجرا می‌شود.