به گزارش هنرآنلاین، برزین ضرغامی با اعلام این خبر گفت: دومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر ایران (ویژه هنرمندان معاصر) از 10 تا 18 تیرماه درعمارت عین‌الدوله برگزار می‌شود و در این رویداد هنری 26 مجسمه‌ساز پرتره 26 هنرمند معاصر ایران را خواهند ساخت.

وی ادامه داد: این سمپوزیوم از سوی سازمان زیباسازی تهران با هدف ایجاد زمینه مشارکت فعال هنرمندان مجسمه‌ساز و به منظور تجلیل از مقام مفاخر فرهنگی و هنری ایران برگزار می‌شود.

ضرغامی با بیان اینکه، پس از انتشار فراخوان؛ 52 هنرمند که 39 نفر آن‌ها مرد و 13 نفر آن‌ها زن و 18 نفر آن‌ها زیر 30 سال هستند، ثبت نام کردند افزود: در نهایت براساس سوابق هنری هنرمندان و با رای شورای هنری، هنرمندان شرکت کننده در این رویداد انتخاب شدند و پس از قرعه‌کشی ساخت پرتره یکی از مفاخر معاصر ایران به هر یک از مجسمه‌سازان سپرده شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به اینکه مجسمه‌سازان حاضر در این رویداد باید با خمیر مجسمه‌سازی، پرتره هنرمندی که به آنها سپرده شده را بسازند، گفت: پس از اتمام سمپوزیوم، مجسمه‌ها با مواد ماندگار قالبگیری خواهد شد و آثار در محل تعیین شده در سطح شهر نصب خواهند شد. به هر یک از هنرمندان راه یافته به سمپوزیوم پس از اجرا و تحویل کامل اثر مبلغ 70 میلیون ریال به همراه لوح تقدیر اعطاء خواهد شد.

به گفته ضرغامی، دومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر معاصر ایران، با ایجاد فضای مناسب برای گردهمایی هنرمندان مجسمه‌ساز، تلاش می‌کند ضمن بهره‌گیری از وجود هنرمندان مجرب، همراه با حضور پرنشاط و با انگیزه هنرمندان جوان، زمینه انتقال تجربیات اساتید را به نسل جوان مجسمه‌سازی کشور فراهم آورد.

گفتنی است، فردین اسفندیاری، سارا عزیزی، حسین دوپیکر، نادیا جوادی پاشاکی، عطا صحرایی، صبرعلی لوائی مجنده، سارا تقوی، آتنا خسروی، کامبیز هورسان، رضا قرهباغی، علی اعتبار، حمید دریکوند، سمیه پیرحیاتی، آرسام آرمیده، مهدی خلیلپور، مرتضی دستجردی، مهناز نوروزی شهری، حمیدرضا صادقزاده، محسن ناصریان، احمد عرب بیگی، محمود( کیوان) پورنصری نژاد، عنایت صحرایی، عباس مجیدی، یاسر حسینی، فرزانه بهرامنوری و فرانک یوسفی هنرمندان شرکت کننده در این رویداد هستند.

ساعت کار سمپوزیوم از ساعت نه صبح تا 17 است و بازید از این رویداد برای علاقه‌مندان آزاد است.

دومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی مفاخر معاصر ایران از 10 تا 18 تیرماه در عمارت عین‌الدوله در پاسداران، میدان هروی، خیابان وفامنش، کوچه جمالی شرقی، پلاک 12 برگزار می‌شود.