به گزارش هنرآنلاین؛ در ابتدای نشست بعد از پخش کلیپ معرفیِ سرچشمه، سهیل محمودی از قدمت این محله و مفاخرش مثل علامه شعرانی گفت. فیلمی از خانه‌ پروین اعتصامی پخش شد و فاطمه علی‌اصغر از تاریخچه‌ خانه و سه‌تکه‌شدناش گفت. بعد هم فیلمی پخش شد از حمام نواب؛ جایی‌که قیصر کریم‌آب‌منگل را به قتل رساند. تطبیق نماهای فیلم "قیصر" با نقشه‌ فعلی حمام از نکات دیدنی این فیلم کوتاه بود.

مسعود فروتن خاطره‌ای از محله‌ سرچشمه خواند؛ از کوچه‌ نظامیه و آتلیه‌ مهتاب که شصت و شش سال پیش عکس آتلیه‌ای از او گرفته. بعد از مسعود فروتن، جعفر شیرعلی‌نیا روی سن رفت؛ اول از شهیدبهشتی گفت و این‌که خانواده‌اش هر آن احتمال ترور ایشان را می‌دادند. بعد به واقعه‌ روز هفتم ‌تیر پرداخت و آن ساعات و روزها را با جزییات روایت کرد. صحبت‌ها با پخش پشت صحنه‌ فیلم ترور سرچشمه ساخته‌ محمدحسین مهدویان، به پایان رسید.

آخرین بخش برنامه فیلمی درباره‌ اصناف قدیمی محله سرچشمه بود؛ قنادی بهار، کفش مرکزی و آش‌فروشی سرچشمه که هر کدام هشتاد تا نود سال سابقه دارند. از اتفاقات شیرین نشست هم حضور آقای ماها صاحب قنادی بهار بود که ضمن خاطره‌گویی از محله‌ سرچشمه، برای حضار از شیرینی پادرازی و شکری‌شان آورده بودند. حین پذیرایی هم دکتر محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر از لزوم برگزاری برنامه‌های تهران‌محوری مثل همین چهارشنبه‌های تهران گفتند.