به گزارش هنرآنلاین، دراگو استامبوک در دیدار با معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر تعامل و همکاری در زمینه هنری و اجرای گروه موسیقی از ایران در کرواسی تاکید کرد.

دراگو استامبوک در این دیدار گفت: ایران فقط سرزمین شعر نیست، بلکه سرزمین موسیقی‌دانان و آوازخوانان است. ملتی که اهل شعر، ادبیان و هنر است قوی‌تر از هر محدودیت و تحریمی است. کشور کرواسی درگیر هم جنگ و مشکلات بوده و ایران به کشور ما کمک کرده است و ما هیچ‌گاه این کمک را فراموش نمی‌کنیم.

سفیر کرواسی در ادامه گفت: خوشحالم که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلام، وزیر و معاون امور هنری به پیشنهاد کرواسی برای همکاری در زمینه هنر و موسیقی نگاه مثبت دارند و امیدوارم گروه موسیقی از ایران در جشنواره بین‌المللی فولکلور کرواسی حضور داشته باشد.

سیدمجتبی حسینی؛ معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار گفت: ایران با توجه به تاریخ و فرهنگ و تنوع اقلیمی، موسیقی رنگارنگ و الهام بخشی دارد. جشنواره موسیقی نواحی ایران رویدادی است که تنوع موسیقی نواحی ایران را بیان می‌کند.

حسینی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تقویت تعامل و همکاری با کشور کرواسی در زمینه هنر و موسیقی استقبال می‌کند و امیدواریم با توجه به فرصت کم گروه موسیقی از ایران نیز برای حضور در جشنواره فولکلور کرواسی هماهنگ شود.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به برگزاری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در بهمن‌ماه گفت: امیدواریم شاهد حضور گروه موسیقی کشور کرواسی در این رویداد نیز باشیم.

حسینی در پایان گفت: معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی و مد و لباس مسئولیت و فعالیت دارد و برای همکاری بیشتر با کرواسی در این زمینه‌ها آمادگی وجود دارد.