به گزارش هنرآنلاین، کارگاه بازیگری خلاق توسط ژان-فرانسوا دوسین، در تهران با همکاری مدرسه بین‌المللی آرتا پاریس، مدرسه فیلمسازی و بازیگری هیلاج و کمپانی کنش با این محورها برگزار می‌شود:

- چگونه بر روی یک صحنه تهی و در یک فضای حداقل، با بدن و صدای خود، قصه مان را روایت کنیم؟ چگونه برای زندگی بخشیدن به قصه‌های زمانه‌مان با هم بازی کنیم؟

- چگونه زمان را روایت کنیم و سال‌ها تجربه زندگی را در چند ملاقات کوتاه نشان دهیم؟ چگونه وقایع در چند دقیقه شکل می‌گیرند و دوباره تغییر شکل می‌دهند.

- چگونه روایت‌های زندگی را با دیگران به اشتراک بگذاریم؟ چگونه واقعیت را متحول کنیم، آن را تصور کنیم وگذشته را از آن خود کنیم تا آینده را کشف کنیم؟

کار ما تحلیل قصه‌های زیسته شده و افسانه‌هاست: مرتبط ساختن اتفاقات مختلف، به تاریخ و داستان های بزرگ انسانی.

 به دنبال آنیم تا کشف کنیم که چگونه می‌توان در فضای باز با حضور و ارتباط با مخاطب لحظات خصوصی و صمیمی را ساخت؟ چگونه می‌توان تضادهای بشری را کاوید؟ تا به جایگاهی برسیم که تئاتر می‌تواند برای تغییر شرایط انسانی راهکار ارائه دهد.

بنا بر این گزارش، کمپانی کنش که توسط ستاره امینیان و امید هاشمی به منظور تبادل فرهنگی میان ایران و فرانسه در پاریس تاسیس شده، قرار است طی همکاری مشترک با مدرسه فیلمسازی و بازیگری سینمایی هیلاج به مدیریت امیرشهاب رضویان و مدرسه بازیگری آرتا به مدیریت  ژان فرانسوا دوسین  این کارگاه آموزشی را در تهران برگزار کنند،  مدرسه بازیگری آرتا و تاتر خورشید به مدیریت و کارگردانی آرین منوشکین، واقع  در شرق پاریس سالها به شکل حرفه‌ای مشغول تولید تئاتر و آموزش سنت‌های بازیگری هستند و این دوره آموزشی با حضور ژان فرانسوا دوسین، در شهریورماه ١٣٩٨ در تهران برگزار می‌شود، مدیر آموزش این دوره شادی جوادی است و در پایان دوره گواهی‌نامه مدرسه آرتا در پاریس، مدرسه هیلاج و کمپانی کنش به هنرجویان اعطا می‌شود.

شماره‌های مدرسه فیلمسازی و بازیگری هیلاج جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام 88518515 و  88327900 است.

 

کارهای راه‌یافته به جشنواره آرخه اجرای عمومی می‌شوند

کارهای راه‌یافته به نخستین جشنوارۀ ملی آرخه؛ انسانم آرزوست با حمایت کمپانی تولید تئاتر آرخه به اجرای عمومی می‌رسند.

رحمان خوب زاده مدیرعامل کمپانی آرخه ضمن گفتن این مطلب افزود:" از آنجایی که هدف عمده و اصلی برگزاری جشنواره تئاتر آرخه تدارک دیدن تولیدات در خور تأمل با چشم‌انداز پرداختن به مسائل انسانی و اجتماعی است، کمپانی تئاتر آرخه در نظر دارد که با تعریف‌های درست، سالم و سازنده از این تولیدات حمایت معنوی و مادی در خور شان این هنرمندان داشته باشد و بتواند در طول یکسال این آثار را در تهران و شهرستان ها به اجرای عمومی برساند."

او همچنین یادآور شد: "به هر تقدیر هدف از برگزاری هم ارائه تولیدات با کیفیت با هدف مخاطب‌سازی است و در این برهه ارائه آثاری در خور مخاطبان ایرانی یک رسالت همگانی است."

جشنواره آرخه، انسانم آرزوست تا 8 تیرماه مهلت ارسال آثارش به دفتر دبیرخانه پایان خواهد یافت و تا چند هفته بعد تولیدات برگزیده معرفی خواهند شد.

جشنواره سراسری تئاتر "آرخه" با شعار "انسانم آرزوست" در پنج بخش تک نفره، دو نفره، چند نفره، خیابانی و ارائه مقاله تابستان ۱۳۹۸ در شهر تهران برگزار خواهد شد.

 

نمایش موسیقی "سرزمین من ایران"  در نیاوران

نمایش موسیقی "سرزمین من ایران"، ویژه بانوان، به کارگردانی و طراحی هایده کیشی‎پور، 9 تیر در فرهنگسرای نیاوران اجرا خواهد شد.

این نمایش به بیان فرهنگ استان‎های ایران از نظر موسیقی، حرکات و داستان‎های محلی می‎پردازد. گفتنی است عوامل "سرزمین من ایران" اجرای خود را به موسسه خانه دوست اینجاست (حمایت از کودکان کار و خیابان) تقدیم می‎کنند.  

اعضای گروه نمایش  "سرزمین من ایران" عبارتند از: هایده کیشی‎پور (کارگردان و طراح حرکات)، منیژه بابایی (مدیر برنامه)، هنرآفرینان بزرگسال:  مژده طهماسبی، یاسمن پارسیان، نیوشاسجادی، آنیتا طاری، یاسمن یوسفی، دلارام علاپور، نگار ابریشمی، نگار آقامیری، ساناز قاسمی، نگار فیروزی، الناز آقازاده، ساناز فرج اله‎پور، فرناز فتح‎اله، طوبی آزرم‎نیا، پارمیس بصائری، پریسا عبدالعظیمی، هلیا رضایی، شیدا عدالت، نیلوفر مسیحی، صدف صمیمی، پرستو هدایت‎زاده، کتایون روزبه، نازک شهبازی، سبا مسعودی، مریم اولادی، سیما بهادری، آرزو هوشیاری، مینا مجدزاده، ساحل شعیبی. هنرآفرینان نوجوان: دیبا سلطانیا، هستی مرآتی، عسل حسینیان، پارمیدا بصائری، آیدا بنی حسینی، دیبا مشیریان، پارمیدا نکو‎بخت، یانا وحدت، آتنا خالقی، زینب‎سادات موسوی، عسل هادیان، یاسمین کیا، فریماه منتصرکوهساری، بهار پور‎سید، همراز زرین‎خاک، باران عباسی. هنرآفرینان خردسال: مهرانا سلیمانی، دریا مشیریان، کیارا امیرمظفری، آوا بنی‎اردلان، تینا بنی‎اردلان، سارینا پسند، فریماه فروتن، آرمیتا عمیدی، دینا فضلی، پارمیس ذکاوت منش، عسل هادی، سها زند، سما زند، آیدا احمدی، مریم فلاح، هانا حضوری، آوا محمد، شانا محمدیان، آمتیس فرج‎زاده، پونه مجیدی و مانلی نعمتی.

شایان ذکر است  نمایش موسیقی "سرزمین من ایران" کاری از گروه نمایش "شیفتگان دل" ویژه بانوان، یکشنبه 9 تیر ساعت 21 در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران اجرا خواهد شد.