سرویس معماری هنرآنلاین: عکاسی به معنی ثبت و ایجاد تصویر است در واقع این هنر در اکثر زبان‌های جهان فتوگرافی خوانده می‌شود که ترکیبی از دو کلمه یونانی فتو به معنی نور و گرافی به معنی ثبت یا نگارش است و شاخه‌های زیادی را مانند عکاسی پرتره، خبری، طبیعت، ورزشی، صنعتی و معماری را شامل می‌شود.

عکاسی معماری، شاخه‌ای از عکاسی است که در آن از آثار معماری و ساختمان‌ها عکس‌برداری می‌شود و از آسمان‌خراش‌ تا کلبه‌ای کوچک، سازه‌های ساخت بشر، پل‌ها، برج‌ها، آسیاب‌های بادی، بناهای یادبود و حتی تیرچه‌های برق نیز می‌توانند در گستره وسیع عکاسی معماری قرار گیرند. اگر چه مانند هر پروسه مربوط به معماری، عکاسی پروژه‌ها نیز بسته به خلاقیت و کانسپت طراح شکل می‌گیرند اما در حالت کلی می‌توان گفت برای این نوع عکاسی زاویه دید بسیار مهم است و با تغییر لنز یا زاویه دید می‌توان سبک انتزاعی و مدرن‌تری را در عکاسی ایجاد کرد.

می‌توان از زاویه‌های غیرمعمول یا از لنزهای زاویه باز و یا برهم زدن برخی ترکیب‌بندی‌های معمول کمک گرفت و برای موفقیت در عکاسی بیشتر نگاه شخصی و ایده‌های نوین را به کار برد.

نورپردازی با استفاده از فاصله کانونی بیشتر، عکاسی در شب و با تغییرات آب و هوایی به کارگیری کنتراست، سایه‌ها، بافت و بازتاب‌ها و توجه به جزئیات و پرسپکتیو می‌تواند عکس متفاوت‌تری ایجاد کند و گاهی کمی حس سورئال به فضا ببخشد.

صرف نظر از اینکه طراحان در چه مواردی تخصص دارند، آن‌ها قادر به ترجمه ایده‌ها و فانتزی‌ها به موضوعی قابل مشاهده و ملموس هستند در واقع طراحی می‌تواند چیزی را که وجود ندارد ایجاد کند.

 Szabó Viktor (زابو ویکتور) عکاس خلاق و جوانی است که برای پایان‌نامه مدرسه عکاسی، از ساختمان‌های موجود عکس گرفته و آن‌ها را به ساختاری که فقط در تخیل او وجود دارد تغییر داده است. او در این آلبوم از نرم‌افزارهای متفاوتی چون فتوشاپ، لایت روم و بریج استفاده کرده است.

او می‌گوید: من از یک مدرسه عکاسی فارغ‌التحصیل شدم و این مجموعه عکس‌ها را برای امتحان آماده کردم عکس‌های معماری دستکاری شده و  من می‌خواستم ساختمان‌های خودم را بسازم.

او درباره علاقه خود به تغییر عکس‌ها برای ایجاد دنیایی جدید که فقط در سرش وجود دارد گفته و تمام عناصر (ماه، ستارگان، ابرها و غیره) را خود در تصاویر اضافه کرده است.

منبع: آرل