سرویس استان‌های هنرآنلاین: صابر سهرابی در این نشست گفت: یکی از کلان برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که در چند سال اخیر بیشتر به آن پرداخته شده و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید ویژه‌ای بر روی آن دارند همین موضوع کتاب‌خوانی است.

سهرابی با اشاره به حضور فعال شهرهای استان فارس ادامه داد: در سال‌های پیش شهرهای اوز، صدرا و شیراز جزو پنج شهر برتر پایتختی کتاب شدند و در بخش روستاهای دوستدار کتاب نیز برخی از روستاهای فارس جزو ده روستای برتر این جشنواره بشوند که مایه افتخار برای فارس است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: امسال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، تلاش دارد تا به شکل جدی‌تر به این موضوع وارد شود و در همین راستا در نشست‌های شوراهای فرهنگ عمومی شهرستان و گفتگو با مسئولان شهرستانی همچون فرماندار، امام جمعه و شهردار، همکاری، هماهنگی و حمایت آنان را جلب کند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس اضافه کرد: ترویج فرهنگ گفتگو و کتاب‌خوانی به ویژه برای سنین کودک، نوجوان و جوان سبب خواهد شد تا جامعه‌اینده، جامعه‌ای پیشرفته و درخشان باشد. ترویج کتاب‌خوانی برای این سنین همچنین باعث خواهد شد تا در بزرگسالی با مشکلات و معضلات اجتماعی و فرهنگی کمتری روبرو شوند.

سهرابی عنوان کرد: قطعاً برپایی این کارگاه‌ها در راستای برگزاری جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی می‌تواند در قرار گرفتن در جمع شهرها و روستاهای دوستدار کتاب گامی مؤثر باشد.

او ضمن قدردانی از نهاد کتابخانه‌های عمومی فارس، آموزش و پرورش و بهزیستی در همه استان، خاطرنشان کرد: اگر شهری به عنوان یکی از شهرهای برتر پایتختی کتاب ایران و یا روستایی در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب انتخاب شود، کمک‌های مادی و معنوی بسیاری در زمینه کتاب و کتاب‌خوانی برای آن شهر از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را کسب خواهد کرد.

در این کارگاه همچنین استاد جعفر توزنده، داستان نویس کرمانی و فرمهر جعفری به ارائه راهکارهایی برای ترویج کتاب‌خوانی پرداختند.

این کارگاه روزهای دوشنبه سوم تیر ماه جاری و سه‌شنبه چهارم تیرماه جاری با حضور شرکت‌کنندگانی از ٢٩ شهرستان برگزار می‌شود.

 

الهه بهرامی