سرویس سینمایی هنرآنلاین: لوکرسیا مارتل کارگردان آرژانتینی به‌عنوان رئیس داوران بخش مسابقه بین‌الملل هفتاد و ششمین دوره جشنواره فیلم ونیز انتخاب شد که 28 اوت تا هفتم سپتامبر برگزار می‌شود.

به گزارش ورایتی، آلبرتو باربرا مدیر هنری جشنواره ونیز از مارتل 52 ساله به‌عنوان "مهم‌ترین کارگردان زن آمریکای لاتین و یکی از بهترین کارگردانان زن دنیا" یاد کرد و افزود او در کمتر از 20 سال تنها با چهار فیلم بلند داستانی و چند فیلم کوتاه به این جایگاه رسیده است.

مارتل که ماه گذشته بیورک خواننده ایسلندی را در یک کنسرت – نمایش در منهتن کارگردانی کرد، در واکنش به انتخاب خود به‌عنوان رئیس داوران جشنواره ونیز 2019 گفت: این یک افتخار و یک لذت است که بخشی از این جشن سینما و تمایل بی‌اندازه انسانی برای درک خودم هستم.

مارتل و همکارانش در بخش مسابقه بین‌الملل که هنوز معرفی نشده‌اند، برنده جایزه شیر طلایی و هفت جایزه دیگر این بخش را انتخاب می‌کنند.

او که متولد سالتا است، اولین فیلم خود "مرداب" را در 2001 ساخت و سپس "دختر مقدس" را در 2004 و "زن بی‌سر" را در 2008 کارگردانی کرد. "زاما" چهارمین فیلم بلند داستانی او مطالعه‌ای درباره سیاست استعماری و نژادپرستی در آمریکای لاتین در قرن هجدهم است. "زاما" اولین بار در دنیا در 2017 در بخش خارج از مسابقه جشنواره فیلم ونیز روی پرده رفت و نماینده آرژانتین در بخش فیلم خارجی‌زبان جوایز اسکار بود. این فیلم نماینده آرژانتین در جوایز گویا در اسپانیا نیز بود.

جشنواره فیلم ونیز که قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی دنیاست، در سال‌های اخیر به ویترینی برای نمایش فیلم‌های مطرح در فصل جوایز سینمایی در هالیوود تبدیل شده است. سام مندس، آنت بنینگ و گی‌یرمو دل تورو از داوران بخش مسابقه بین‌الملل این جشنواره در سال‌های اخیر بودند.

همچنین امسال جولی اندروز بازیگر بریتانیایی و پدرو آلمودوار کارگردان اسپانیایی جایزه شیر طلای یک عمر دستاورد جشنواره ونیز را دریافت می‌کنند.