به گزارش هنرآنلاین، نسخه اولیه مستند "یغمای کودکی" به تهیه‌کنندگی و کارگردانی دکتر سولماز صدقی و همراهی انجمن حمایت از حقوق کودکان با پایان مرحله تدوین، آماده پخش و نمایش شد.

دکتر مهدی کریمی تفرشی  سفیر سلامت، صلح و نیکوکاری نیز حامی معنوی فیلم و منصوره یزدانی  حقوق‌دان و روان‌شناس در بخش پژوهش برای مستند "یغمای کودکی" با صدقی همکاری داشتند.

از مستند "یغمای کودکی"،که به مساله کودکان کار، زباله‌گردی در تهران و مهاجرت افغان‌ها می‌پردازد، روز 21 ژوئن و هم‌زمان با روز حمایت از لغو کودکان کار و زباله‌گردی، در ایوان شمس رونمایی شد که استقبال خوب و گسترده مخاطبان را به دنبال داشت.

دکتر صدقی که سه سال پیش با مستند "فرشته‌ای در خانه من" به وضعیت کودکان مبتلا به اوتیسم و ماجرای فرزند لادن طباطبایی  بازیگر سینما پرداخته بود، پس از موفقیت‌های آن فیلم، بلافاصله پیش‌تولید و مراحل تحقیق مستند اجتماعی "یغمای کودکی" را آغاز کرد و به سرانجام رساند. تصویربرداری این مستند در تهران، دو هفته طول کشید.

دکتر صدقی با بیان این‌که "سوژه فیلم‌هایم را بر مبنای آسیب‌های اجتماعی جست‌وجو و انتخاب می‌کنم"، تاکید می‌کند: در ایران باید مستندهای بیش‌تری ساخته و دیده بشود؛ در تلویزیون و حتا نمایش خانگی، چون مردم ما خیلی آگاه نیستند. متاسفانه مردم خودشان را با سریال‌های تُرکی بسیار مشغول کرده‌اند و از جامعه و مشکلات‌شان زیاد خبر ندارند و فقط مثل یک ویترین زیبا در سریال‌های تُرکی، فکر می‌کنند زندگی همین است. با آن‌که مشکلات زیادی داریم و بخصوص خانم‌های جامعه از آنها آگاه نیستند.

همچنین صدقی مستند دیگری را با موضوع اعتیاد در دست تولید و تدوین دارد که تا یک ماه آینده به پایان می‌رسد.

مدت‌زمان مستند "یغمای کودکی" اکنون دَه دقیقه است که کارگردان فیلم تصمیم دارد در بازنگری و تدوین مجدد فیلم، این زمان را تا سی دقیقه افزایش بدهد. این مستند به زودی در جشنواره‌های داخلی و خارجی به نمایش درمی‌آید.