به گزارش خبرنگار موسیقی هنرآنلاین، آلبوم موسیقی «رقص دریا» به خوانندگی ماتئوس ساهوریدیس و آهنگسازی وی توسط شرکت نغمه حصار منتشر شده و در بازار موسیقی ایران در دسترس علاقه مندان است.

بر اساس این گزارش تنظیم کننده قطعات این آلبوم بهنام سامانی، رضا سامانی و حکیم لودوین هستند و نوازنده هایی همچون بهنام سامانی (تمبک، کوزه ی ضربانگ، دایره و زنگ)، ماتئوس ساهوریدیس (لیرا)، حکیم لودوین (کاخن ،کانجیرا، پنداریک، کدوی آبی، سازهای ضربی‌)، رضا سامانی ( تمبک،‌ دف، نی انبان) نوازندگی این آلبوم را برای ضبط به عهده داشته‌اند.

ین آلبوم یک آلبوم تلفیقی از گروه «ضربانگ» به سرپرستی بهنام سامانی است که درآن «ماتئوس ساهوریدیس»، نوازنده برجسته یونانی که پیش تر با اردشیر کامکار در تالار وحدت به روی صحنه رفته بود گروه را در اجرای قطعاتی با ساز لیرا و آواز یونانی همراهی کرده است.

رقص جان،رقص پونتیک،آرامش عشق،نوای پونتیک از کارز،حلقه هفت،درد جان، آفرینش و رقص دریا عنوان قطعات این آلبوم است . گروه ضربانگ در سال ۱۳۷۶ توسط بهنام سامانی (عضو گروه دستان)، مرتضی عیان و سیاوش یزدانی فر تاسیس شد. هدف این گروه معرفی قابلیت و رنگ آمیزی سازهای کوبه‌ای ایرانی بود. از سال ۱۳۸۱ ترکیب این گروه با ملحق شدن پژمان حدادی و هنرمندانی دیگر چهره جدیدی به خود گرفت و ساز سنتور و همچنین کوبه‌ای های اقوام همسایه نیز به آن اضافه شد. این گروه تا کنون کنسرتهایی را با حفظ سنت های موسیقی منطقه برگزار کرده است.

پایان پیام/43