محمد سلحشور، هنرمند پیشکسوت خوشنویسی طی سخنانی به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان به خبرنگار تجسمی هنرآنلاین گفت: ماه رمضان جنبه هایی استثنایی برای انسان‌ها دارد و مسیری را پیش روی انسان قرار می‌دهد که بتواند سمت و سویی پیدا بکند به طرف تعالی. و انسان هرچه بیشتر بتواند در این تعالی تفکر کند به نحوی که وصل به معنویت بشود، پالوده‌تر می‌شود.

وی گفت: خوشنویس همیشه دوست دارد که نوشته‌اش پیام داشته باشد. به خودی خود همه خوشنویس‌ها وقتی که در شرایط سنی بالاتری قرار می‌گیرند دوست دارند آثارشان پیام داشته باشد و به اجتماع پیام بدهند و این را زینت خوشنویسی می‌دانند. حرف شخصی من هم با هنر دوستان این آرزوست که انشالله که جامعه بتواند همیشه این سمت و سو را حفظ کند و بتواند به خواسته‌هایی که انسانیت و تعالی انسانیت در آن هست دست پیدا کنند و از آن بهره‌مند شوند.

وی درباره گرایش اصیل هنر خوشنویسی به سمت تحریر پیام الهی گفت: اصل ضابطه و رابطه هنر این است که ما بتوانیم جوانان و نوجوانان را سمت و سو بدهیم. ما وقتی می‌خواهیم این انرژی را سمت و سو بدهیم از راه مذهب که تعالی انسان را در بردارد و پیوندش با هنر می‌اندیشیم. یکی از این هنرها هم خوشنویسی است که جنبه اجتماعی آن باعث می‌شود مخاطب زودتر وصل به انسانیت بشود. برای همین خوشنویس سعی می‌کند با پیامی که نوشته‌های الهی و نام ائمه در بردارند به این سمت و سو کشیده شوند که در حقیقت به طرف انسانیت کشیده شده‌اند و وصل به آفرینش می‌شوند.

انتهای پیام/31/35