به گزارش هنرآنلاین، بیست و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم شانگهای یکشنبه‌شب به وقت ایران برگزار شد و هیئت داوران جشنواره به ریاست نوری بیلگه جیلان فیلمساز سرشناس ترک، "قصر شیرین" به کارگردانی سیدرضا میرکریمی را به‌عنوان برنده جایزه جام طلایی بهترین فیلم جشنواره معرفی کرد.

این فیلم همچنین جوایز بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر مرد (حامد بهداد) را از آن خود کرد.

میرکریمی بعد از دریافت جایزه بر لزوم ارتقای همکاری‌های آسیایی تأکید کرد. بهداد نیز در پیامی ویدئویی جایزه‌ خود را به مناسبت تولد عباس کیارستمی به این فیلمساز فقید تقدیم کرد.

"قصر شیرین" یکی از 15 فیلم بخش مسابقه این دوره جشنواره شانگهای بود. به‌جز ایران، فیلم‌هایی از آلمان، ایتالیا، هند، چین، ژاپن، قزاقستان، گرجستان، برزیل، روسیه و مکزیک بخت دریافت جام طلایی جشنواره را داشتند.

جشنواره شانگهای از معتبرترین جشنواره‌های قاره آسیا و در گروه جشنواره‌های رده A بین‌المللی است. در این دوره بیش از 500 فیلم از حدود 80 کشور در جشنواره به نمایش درآمد.

این اولین حضور بین‌المللی "قصر شیرین" بود. این فیلم قرار است تا یک ماه آینده در ایران روی پرده سینماها برود.

ژیلا شاهی، اکبر آئین، آزاده نوبهار، محمد اشکان‌فر، محمد عسگری، یونا تدین، نیوشا علیپور، بابک لطفی خواجه‌پاشا و زهیر یاری از دیگر بازیگران "قصر شیرین" هستند که اولین بار سال گذشته در جشنواره فیلم فجر نمایش داده شد.

فیلمنامه را محسن قرائی و محمد داودی بر اساس طرحی از سیدرضا میرکریمی نوشتند.

"قصر شیرین" نهمین فیلم سینمایی میرکریمی در مقام کارگردان و اولین تجربه همکاری او با بهداد است. توزیع بین‌المللی فیلم بر عهده شرکت ایرایماژ است.