سرویس استان‌های هنرآنلاین: اکران دوازدهم چند مهمان ویژه داشت. محمد دلاوری خبرنگار نام‌آشنا و مجری و کارشناس مستند "کارخانه جهان" یکی از میهمانان این مراسم بود که علاقه وافری به شیراز دارد و به گفته خودش پیام‌های دعوت که با پیش شماره ٠٩١٧ برای او ارسال می‌شود با دقت و توجه مضاعف می‌خواند و دعوت شیرازی‌ها را رد نمی‌کند.

سید اسماعیل سجادی تهیه کننده مجموعه سینما کارآفرینی قاصدک نیز با بیان اینکه سینما کارآفرینی محلی برای دیده شدن و آشنایی با کارآفرینان است، گفت: جامعه ما به این بلوغ رسیده که بداند صرفاً خندیدن در سینما مشکل ما را حل نمی‌کند. ما نیاز به امیدواری و شکوفایی داریم. سینما می‌تواند جایی باشد که مسائل روز و زندگی واقعی مردم نمایش داده شود.

امین صالحی، طراح و مدیر اجرایی سینما کارآفرینی قاصدک با اشاره به اکران سیزدهم این سینما در شیراز گفت: در زمان کنونی ارائه الگوهای مناسب و منطبق بر سبک زندگی سالم ایرانی و اسلامی در حوزه کارآفرینی بیش از پیش ضرورت دارد.

صالحی ادامه داد: شاید از بیشتر نوجوانان و جوانان درباره کاراکترهای مختلف فیلم‌های سینمایی خارجی بپرسیم بتوانند به خوبی درباره آنان سخن بگویند؛ اما شاید آن گونه که باید کارآفرینان و تلاشگران حوزه اقتصاد شهر و دیار خود را نشناسند. ما در سینما کارآفرینی قاصدک بر این هستیم که کارآفرینان و تولیدکنندگان کالاهای ایرانی را به عنوان الگوهای قابل دسترس به مخاطبین معرفی کنیم.

طراح و مدیر اجرایی سینما کارآفرینی قاصدک افزود: سینمای کارآفرینی قاصدک با همکاری جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان فارس، مرکز خدمات کارآفرینی ره آورد استعدادهای کارگشا، انجمن صالحان و مؤسسه فرهنگی و هنری روایت بیداری، ضمن شناسایی و مطالعه میدانی بر روی کارآفرینان استان فارس اقدام به تولید فیلم مستند از تلاش‌های آنان به وسیله فیلم سازان توانمند استان تقدیر کرده و پس از آن بارها در سینما کارآفرینی تلاش آنان را به نمایش عمومی می‌گذارد و با این کار هم به تلاش‌های این زحمت کشان اقتصادی ارج نهاده و هم باعث ایجاد انگیزه و امید در متقاضیان این راه خواهد شد.

او اضافه کرد: فیلم قصه‌های شهر ما، به روایت تلاش‌های یک کارآفرین در حوزه تولیدات مشاغل خانگی با رویکرد ترویج سبک زندگی سالم ایرانی و اسلامی می‌پردازد. در اکران سیزدهم ضمن نمایش این فیلم توسط حجت الاسلام علی اکبر راهپیما از پژوهشگران این حوزه و از سازمان مردم نهاد سلام دوباره به زندگی پس از اکران به نقد و بررسی محتوایی فیلم خواهد پرداخت.

شایان ذکر است، این برنامه با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی روز چهارشنبه پنجم تیرماه سال جاری در سالن غزل تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اکران خواهد شد؛ و علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام رایگان نام و نام خانوادگی خود را به شماره ٠٩١٧٣١٨٣٤١٣ ارسال کنند.

 

الهه بهرامی