به گزارش هنرآنلاین، امسال پانزدهمین سالی است که برنامه "جشن رمضان" با مشارکت کمیته امداد با هدف توجه و کمک کردن به مستمندان به ویژه ایتام، تقویت حس روحانی و عرفانی جامعه، یادآوری و تذکر موضوعات اخلاقی، اجتماعی‌ و.... از شبکه تهران پخش می‌شود.

برنامه زنده "جشن رمضان" در مجتمع فرهنگی ولایت در سوهانک برگزار می‌شود و این برنامه دارای بخش‌های ثابتی مانند؛ بزرگان رمضان، شهر خدا، در همین نزدیکی، حکمت رمضان، تازه مسلمانان‌و... است.

اولین آیتم این برنامه "بزرگان رمضان" است که در این بخش تلاش می‌شود یادی از بزرگانی شود که مانند پیرغلامان معروف و معتمدان محلی در ماه رمضان تاثیرگذار بوده‌اند. "شهر خدا " دومین آیتم جشن رمضان یک بسته گزارشی جذاب از تمامی اتفاقات خاص و ویژه ماه مبارک رمضان گزارش شهر تهران است که تلاش دارد، تصویری رمضانی از شهر و دیارمان ارائه کند.

"در همین نزدیکی" این بخش اشاره‌ای به احوالپرسی و دستگیری از نیازمندان و آشنایان دارد که گاهی روزمرگی زمان و مشغله‌های فکری باعث می‌شود تا دیگران را فراموش کنیم. "حکمت رمضان" این آیتم مختص بیان اخلاقیات در ماه رمضان است و تلاش می‌شود تا با استفاده از چهره‌های برجسته و شناخته شده به بیان موضوعات اخلاقی بپردازد. "تازه مسلمانان" این‌ آیتم گفتگو با تازه مسلمانان است که به تازگی به دین اسلام گرایش پیدا کرده‌اند.

همچنین در طول یک ماه رمضان در این برنامه به سی موضوع حقوق اجتماعی وشهروندی پرداخته می شود که موضوعاتی همچون حقوق همسایه، حقوق همسایه بر اهالی خانه، حقوق فرزند بر پدر، حقوق کسبه نسبت به خریداران و... که این بخش با کمک از بحث حقوقی موجود درصحفیه سجادیه استخراج شده است.

در این برنامه که به صورت زنده در شب‌های ماه مبارک رمضان از شبکه تهران پخش می‌شود،‌ بخش‌های مختلفی چون؛ حضور میهمانان مذهبی، ورزشی، هنری و... اجرای موسیقی، پخش گزارش از سطح شهر، گزارش از بازارچه خیریه رمضان و... در نظر گرفته شده است.

گفتنی است، ویژه برنامه جشن رمضان هر شب از ساعت 21:15 تا 23 روی آنتن می‌رود.