به گزارش هنرآنلاین، مصطفی مشایخی، مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: تالار مرکزی اراک از مصوبات دور اول سفر هیات دولت به استان مرکزی است که با پیشترفت فیزیکی 26درصد در حال تکمیل و ساخت است.

وی ادامه داد: با بهره برداری از تالار مرکزی شهر اراک بخش مهمی از نیازهای اصحاب فرهنگ و هنر استان برطرف و انجام کارهای هنری و‌ آموزشی در این بخش تسریع خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: این طرح در زمینی به مساحت 12 هزار متر مربع و 14 هزار مترمربع زیر بنا در هفت طبقه با اعتبار 24 میلیارد ریال در حال ساخت است.

مشایخی بیان کرد: در ساختمان تالار مرکزی شهر اراک سالن اجتماعات 470 نفره برای برگزاری همایش های آموزشی و هنری لحاظ شده و رستوران، نمازخانه، سالن نشست های فرهنگی، ادبی و هنری، محل استراحت هنرمندان و اساتید و نگارخانه از دیگر بخشهای آن است.

وی، هدف از اجرای طرح مهر ماندگار را اتمام پروژه های نیمه تمام تا پایان دولت دهم دانست و افزود:در این راستا همه مصوبات عمرانی و فرهنگی سفرهای استانی دولت تا پایان فعالیت دولت دهم به پایان خواهد رسید که تالار مرکزی نیز از جمله آنان است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی عنوان کرد: طرح مهر ماندگار یکی از اقدامات اساسی دولت است که به منظور شتاب بخشی به روند اجرای طرح های عمرانی و رشد و توسعه مناطق کمتر توسعه یافته، مهمترین پروژه های استانی هر منطقه را در قالب مصوبه ای تحت پوشش قرار می دهد.

وی خاطر نشان کرد: تحقق طرح مهر ماندگار در سراسر کشور می تواند حسن ختام بسیار نیکو و ماندگاری برای دولت دهم باشد و بی نظیرترین خدمت را به مردم لایق ایران اسلامی ارائه دهد.