سرویس استان‌های هنرآنلاین: "استاتیرا" نام نمایشی است که بر اساس زندگی استاتیرای سوم دختر داریوش سوم هخامنشی نوشته شده است. این نمایش از دوم تا نوزدهم تیرماه در بوستان آزادی، تالار استاد هودی به صحنه می‌رود. مهران مقدر نویسنده و کارگردان این نمایش گفت: "استاتیرا" نمایشنامه‌ای است که حدود دو سال تحقیقات آن طول کشید و از آنجا که برایم مهم بود که تمامی اطلاعات این متن درست باشد، با معتبرترین اسناد تاریخی مطالعاتم را شروع کردم. از مهمترین ویژگی‌هایی که این متن دارد این است که حتی یک کلمه عربی در متن به کار نرفته و تمام واژگان فارسی هستند و این نمایشنامه در مورد آخرین روزهای دولت هخامنشی است که اسکندر مقدونی به ایران حمله کرده و اتفاقاتی را به وجود آورده است.

وی افزود: این نمایشنامه در سال ۸۵ نوشته شده و دو بار بازنویسی شده که در آخرین بازنویسی تمام کلمات عربی آن حذف شد و به فارسی برگردانده شده است.

مهران مقدر سرپرست گروه نمایش سروش است که از سال ۷۱ به ثبت رسیده است و تاکنون ۲۵ اثر نمایشی را روی صحنه برده است. این گروه عمده فعالیت خود را در زمینه تئاتر کودک و نوجوان متمرکز کرده است. از مهمترین کارهای کودک این گروه می‌توان "غول آباد"، "مدادهای رنگی"، "پریزاد" و "افسانه تیشتر" را نام برد.

الهه بهرامی