به گزارش هنرآنلاین، استاد محمد سلحشور در ۹ بهمن۱۳۱۱در تهران دیده به جهان گشود. او خوشنویسی را از سال ١٣٢٩ نزد استاد حسن زرین‌ خط آغاز کرد و سپس از محضر استاد سید حسین میرخانی و استاد علی‌اکبر کاوه سود جست. او علاوه بر مشارکت در کتابت کتاب‌های درسی ایران و افغانستان، حدود ده هزار صفحه از متون مهم و ارزشمند فارسی را کتابت کرده است که از آن جمله‌اند: رباعیات خیام، رباعیات باباطاهر، دیوان حافظ، گلچینی از نهج‌البلاغه و اشعار سعدی شیرازی صائب تبریزی و هاتف اصفهانی را می‌توان نام برد.

استاد سلحشور به عنوان استاد ممتاز خوشنویسی در سال ۱۳۶۴ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دکترای درجه یک هنری دریافت کرد و آثارش در نمایشگاه‌های متعدّد در فرانسه، انگلستان، پاکستان، هندوستان، کویت، الجزایر، امارات و ... به نمایش درآمده و بارها مورد تقدیر و ستایش مراکز معتبر هنری قرارگرفته است و در سال١٣٨٨ خورشیدی به عنوان چهره ماندگار عرصه فرهنگ معرفی شد.

از دیگر فعالیت‌های استاد سلحشور می‌توان از مدیریت انتشارات آتلیه هنر، ریاست انجمن خوشنویسان ایران، ریاست تشخیص انجمن خوشنویسان کشور و عضویت در شورای تشخیص استادی خوشنویسی یاد کرد.