به گزارش هنرآنلاین، میمنت آبادی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در دیدار با کارکنان ستادی این اداره کل در اولین روز ماه مبارک رمضان با تبریک ماه این خجسته گفت: ظاهرا در برخی از محافل فرهنگی آفتی به نام کمیت‌زدگی امروز کردستان فرهنگی، قاطع کردن برهان آمار است و برای اثبات هر امری، آمار ارائه می‌شود تا آن امر ثابت ‌شود.

قباد میمنت آبادی افزود: کمی شدن امور فرهنگی یکی از آفت‌هایی است که در استان ما وجود دارد، به گونه‌ای که ایمان، التزام و عقیده مردم را محسوس کنند و کسانی (که خوب نمی‌بینند) ‌ببینند تا معلوم شود چه کسی معنویت، علم، دانش و فرهنگ بیشتر دارد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کردستان ادامه داد: اگر به آمار کتاب نگاه کنیم، در عرصه آمار ناخشنود نخواهیم بود. تقریبا در زمینه عناوین کتاب‌هایی که منتشر می‌کنیم، در کشور به نسبت یک دهه گذشته جایگاه خوبی داریم. ده ها کتابخانه عمومی داریم. صدها برنامه فرهنگی و هنری استانی شهرستان، ملی و بین‌المللی برگزار کرده و می کنیم، به مرور زمان کتابخانه‌ها را تجهیز و رایانه‌ای کرده‌ایم. در زمینه حضور در جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری نیز موفقیت داشتیم.

میمنت آبادی در ادامه با عنوان این مطلب که آیا آمار این افزایش و رونق کمی باید ما را راضی کند؟ اظهارکرد: در حالی که به فرموده گهربار مقام معظم رهبر، کردستان سرزمین هنر و فرهنگ لقب گرفته است، هنوز در بارز نمودن و ارتقاء شاخص های فرهنگ عمومی با مشکلات عدیده ای چون حاکمیت کیفیت بر کمیت برنامه ها مواجهه هستیم.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: در بخش تولید آثار فرهنگی و هنری مطمئنا در بسیاری جهات هنوز ناچاریم مصرف کننده باشیم و در سال مزین به عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی هنوز از پتانسیل هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران کردستانی به عنوان سرمایه های ایرانی بهره کافی را نبرده ایم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: کار فرهنگی موثر در صورتی خوب است که دچار روزمره گی نشود. فضای فرهنگی کردستان باید به گونه‌ای باشد که نیاز مهم و اهم فرهنگی را تشخیص داده، خلاها را در استان خصوصاً نقاط دور در روستاها شناخته و استفاده مناسب از امکانات بشود.

وی در پایان گفت: فرهنگ وسیله‌ای برای تولید است. تولید در عرصه علوم انسانی،فرهنگ ،هنر و ادبی و دینی سخت‌‌تر است؛ در زمینه فرهنگ و ادبی نیاز به تولید فکری فراوان داریم.خشنودی خدمتگزاری فرهنگی به مردم کردستان آن گاه است که بتوانیم در عرصه‌های فکر، دانش و هنر تولید کننده باشیم.

انتهای پیام/62