به گزارش هنرآنلاین، احمد دادرس فیاض، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه در آئین اختتامیه جشنواره تئاتر مردم مراغه با اشاره به روند برگزاری این جشنواره اظهار کرد: در این دوره پنج گروه نمایشی با عناوین "نسل آتش" به کارگردانی سعید علمی، "با دهانی پر از سیب" به کارگردانی سجاد توفیق، "می‌خواستم اسب باشم" به کارگردانی رضا محمدی، "گرگون" به کارگردانی سعید برومندمطلق و "حسن مچل" به کارگردانی مشترک رامین خاکی و مجتبی حسین‌زاده از میان 10 گروه شرکت کننده به مرحله‌ نهایی و داوری جشنواره راه یافتند.

وی ادامه داد: هشتمین جشنواره تئاتر مردم مراغه با هدف تبیین فضیلت‌های هنر اسلامی و ایرانی و در قالب نگرشی نو به ارزش‌های نهفته در آن با رویکردی خلاقانــه برگزار شد.

دادرس تقویت فضای معنــوی و تعمیق معــرفت دینی در میان هنرمندان و حمایت از گروه‌های فعــال نمایش شهرستان را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه تاکید کرد: این جشنواره در چهار بخش صحنه‌‌ایی، کودک و نوجوان، خیابانی و پژوهش ( با موضوع جایگاه تئاتر در شهرستان مراغه) برگزار گردید.

در آئین اختتامیه این جشنواره پس از قرائت بیانیه هیات داوران نفرات برتر بخش های مختلف به شرح ذیل اعلام شد: در بخش طرّاحی بروشور و پوسترجایزه این بخش به مسعود برومندمطلق طرّاح پوستر و بروشور نمایش "گرگون" و جایزه بخش نور به "رامین خاکی" اهدا گردید.

جایزه بخش موسیقی به " میلاد احدزاده" سازنده‌ موسیقی نمایش "حسن مچل" تعلق گرفت. در بخش طرّاحی لباس جایزه این بخش به "سمیه حسین پاشایی" طرّاح لباس نمایش "می‌خواستم اسب باشم" تعلق گرفت.

در بخش طرّاحی صحنه رتبه‌ سوم به "سجاد توفیق" طرّاح صحنه‌ نمایش "با دهانی پر از سیب" اهداء شد. (هیئت داوران در بخش طرّاحی صحنه، انتخابی برای رتبه‌های دوم و اوّل نداشت.)

در بخش بازیگری زن جایزه‌ رتبه‌ سوم به "هانیه تاج مراغه" بازیگر نمایش "حسن مچل"، جایزه‌ رتبه‌ دوم به "سیما جالبی" بازیگر نمایش "می‌خواستم اسب باشم" تعلق گرفت.

در بخش بازیگری مرد ضمن تقدیر از "مصطفی شهباز" بازیگر نمایش "حسن مچل" جایزه رتبه سوم به "مجتبی حسین زاده" بازیگر نمایش "حسن مچل" جایزه رتبه دوم به "حامد نباتی" بازیگر نمایش "حسن مچل" و جایزه رتبه اول به "امین خان زاده" بازیگر نمایش "با دهانی پر از سیب"اهداء شد.

در بخش نمایشنامه نویسی از گروه نویسندگان نمایشنامه‌ "حسن مچل" تقدیر شد.

در بخش کارگردانی ضمن تقدیر از کارگردانان نمایش "حسن مچل"، رتبه سوم به "رامین خاکی" و "مجتبی حسین زاده" کارگردانان نمایش "حسن مچل" و رتبه دوم به سجاد توفیق" کارگردان نمایش "با دهانی پر از سیب" اهدا شد.

گفتنی است نمایش "با دهانی پر از سیب" به کارگردانی "سجّاد توفیق" با انتخاب هیات داوران به جشنواره تئاتر استانی معرفی شد.

داوری هشتمین جشنواره تئاتر مردم مراغه را " رامین راستی"، "فرزاد تقی‌لر"و "فریدون ولایی" بر عهده داشتند.

انتهای پیام/64