به گزارش هنرآنلاین، در مراسم افتتاح نمایشگاه علوم قرآنی حجت الاسلام آفتابی، مدیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه گفت: در نمایشگاه کتاب و نرم افزار عبیش از 50 ناشر از تهران، کرمانشاه، مشهد و اصفهان حضور دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، تصریح کرد: به مناسبت ماه مبارک رمضان 14 نمایشگاه کتاب و نرم افزار علوم قرآنی در سطح استان برگزار میشود.

وی روزه گرفتن در گرما را جهاد در راه خدا دانست و گفت: در طول عمر اسلام عزیز جهادهای فراوانی صورت گرفته است که یکی از آنها روزه گرفتن در تابستان است.

حجت الاسلام آفتابی، با اشاره به اینکه برای هرچیزی زکانی وجود دارد، اضافه کرد: زکات بدن ما روزه گرفتن و تذهیب نفس است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، در ادامه با اشاره به ماه نزول قرآن و لزوم بهره مندی از این کتاب در زندگی فردی و اجنماعی، اظهارداشت: برگزاری نمایشگاه علوم قرآنی در واقع نوعی تکریم و احترام به این کتاب آسمانی است.

وی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را مروج فرهنگ قرآنی عنوان کرد و افزود: خوشیختانه هرساله نمایشگاه های علوم قرآنی در کرمانشاه برگزار می شود و در مردم از نزدیک با تازه های نشر قرآنی آشنا می شوند.

در ادامه نیز جلال منکرسی معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه نیز ماه رمضان را ماه ضیافت روح الهی دانست و افزود: امیدوارم همه ما از این فرصت مغتنم بهره کافی را ببریم.