به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل مجموعه تماشاخانه ایرانشهر، در ادامه طرح نمایش های آبی که سال گذشته با حمایت مجید سرسنگی مدیر عامل خانه هنرمندان ایران، در راستای توسعه برنامه های فرهنگی و هنری و به منظور بهره برداری حداکثری از فضاها و امکانات باغ هنر و همچنین برقراری ارتباط نزدیک و صمیمی با مخاطبان خاص و عام تهیه و اجرایی شد، نمایش آبی "ماروپله" نیز اجراهای خود را از جمعه 30 تیرماه و همزمان با ماه مبارک رمضان به مدت 20 شب، در استخر شمال غربی محوطه باغ هنر آغاز کرد.

گفتنی است، اجرای نمایش های محیطی و آبی، که سال گذشته برای نخستین بار در ایران با نمایش آبی"مکبث" به کارگردانی بهروز پناهنده آغاز شد، استقبال کم نظیر علاقمندان و مخاطبان را نیز به همراه داشت.

این نمایش، بر پایه بازی مار و پله و با مشارکت مستقیم تماشاگران در کنترل و هدایت سه کاراکتر اتللو، هملت و لیدی مکبث که هر سه بروی صفحه مار و پله ای که درون استخر وجود دارد، شکل می گیرد.

از دیگر عوامل این نمایش 30 دقیقه ای که با توجه به ساختار و نوع مشارکت تماشاگران تا مدت زمان 60 دقیقه نیز متغییر خواهد بود، می توان به عادل چراغی طراح گریم، صحنه و لباس، نسیم احمد پور دستیار کارگردان و مهدی سربازی روابط عمومی اشاره کرد.

گفتنی است؛ نمایش " مار و پله " هر روز به استثناء شنبه ها، از ساعت ۲۱ در استخر شمال غربی باغ هنر پذیرای علاقمندان به هنرهای نمایشی است.

انتهای پیام/52/53