سرویس موسیقی هنرآنلاین: محمدامین اکبرپور آهنگساز و نوازنده تار و سه‌تار درباره آخرین فعالیت‌های خود به هنرآنلاین توضیح داد: روزهای شلوغی را با گروه‌های مختلف پشت سر می‌گذارم. با گروه "همنوازان سایه" به سرپرستی خودم و به خوانندگی علیرضا حاجی‌طالب در حال تولید تازه‌ترین اثر خود با نام "گلخند" هستم. این کار در مایه راک و شامل پیش‌درآمد راک، چهارمضراب راک، آواز راک بر اساس ردیف میرزا عبدالله، دو تصنیف راک و... است. تمام این قطعات ساخته‌ خودم است و در حال حاضر مسترینگ آن در حال انجام است.

او ادامه داد: از طرف دیگر گروه "همنوازان سایه بازسازی" به سرپرستی بنده و به خوانندگی سجاد مهربانی پس از کنسرت در اصفهان، آماده ضبط اثر آخرش با نام "یادواره ظلی همایون" است که جزئیات بیشتر آن را بعدتر اطلاع‌رسانی خواهم کرد. این گروه همچنین این روزها مشغول تمرین کاری با مضمون کردی جدید برای اجرا در تالار وحدت است.

اکبرپور اضافه کرد: گروه "سایه ارغوان" نیز به سرپرستی من و آواز اشکان کمانگری پس از کنسرت "برای ایران" در تهران، قصد دارد همین کنسرت را تبریز برگزار کند. در کنسرت پیش رو همان رپرتوار اجرا می‌شود و با همان اعضا روی صحنه خواهد رفت.

این آهنگساز همچنین گفت: در کنار آن گروه "همنوازان سایه مهر" به سرپرستی من و خوانندگی احمد محمدی در حال آماده‌سازی دومین اثر خود به آهنگسازی بنده در دستگاه شور و بر اساس موسیقی قدیمی شامل پیش‌درآمد شور، چهارمضراب شور، تصنیف شهناز و تصنیف شور است. همه قطعه‌ها را خودم ساخته‌ام که با نام "ای عشق تو ما را به کجا می‌کشی" ضبط و منتشرش خواهد شد.

او تأکید کرد: علاوه بر این با گروه "یلدا" به سرپرستی خودم و هم‌خوانی یلدا یزدانی در حال تمرین برای برگزاری کنسرت در مردادماه در پردیس سینمایی تهران هستیم.

این هنرمند ادامه داد: ضمنا این روزها در حال ضبط و اجرای اثری با تار و آواز با عنوان "ای عشق" با همراهی علی خدایی هستیم و در کنار آن مشغول انجام تمرین و ضبط پروژه "یادواره قمر" با همراهی نازی حمزه لو هستیم.

این نوازنده در پایان هم گفت: همکاری در آلبوم "یادواره اقبال آذر 2" به خوانندگی سبحان مهدی‌پور از دیگر فعالیت‌های من است. همچنین نزدیک به 10 اثر مسترشده آماده انتشار دارم که به دلیل شرایط بد انتشار به هیچ شرکتی نداده‌ام.