به گزارش هنرآنلاین، هادی مظفری؛ مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مهم که از جذابیت‌های ویژه این جشنواره، برگزاری در داغ‌ترین روزهای سال است، گفت: در حالی که دمای هوای اکثر نقاط کشور بالای 40 درجه سانتی‌گراد است و در آستانه تابستان، برپایی چنین رویدادی در چنین فضایی، بسیار شگفت‌انگیز است. در سال جاری با توجه به بارندگی‌های زیاد و برکت الهی، فضایی محقق شد که جشنواره مجسمه‌های برفی و یخی در این زمان از سال در پیست اسکی توچال ایستگاه 7 برگزار شود.

هادی مظفری در بیان هدف از برگزاری این جشنواره گفت: هدف مشترک ما و مجموعه تفریحی ورزشی توچال این است که ساعات مفرح و شادی را برای مردم رقم بزنیم. مردم در مواجهه فضای هنری قرار بگیرند و لحظاتی با آرامش و آسودگی بیشتر در کنار خانواده این رویداد هنری را تجربه کنند.

وی اظهار داشت: چنین جشنواره‌هایی تا کنون به صورت عمومی برگزار می‌شدند و کماکان هم برگزار می‌شوند. حال هدف ما از حضور در اینگونه جشنواره‌ها افزودن بخش تخصصی و غنای بیشتر هنری به این جشنواره هاست. حضور ما در جشنواره مجسمه‌های برفی و یخی نیز به همین نیت است و در نقطه اول تخصصی کردن فضاست.

وی افزود: رویکرد دوم ما این است که هنر را به میان مردم ببریم. با برگزاری رویدادهایی نظیر شهروند ؛پرتره (پل طبیعت و رامسر ) ، مجسمه‌سازان و سرامیست‌ها در روستای کلپورگان، مجسمه‌های نمکی نهبندان، نمایشگاه عکس در ایوان زیرین میدان ولیعصر، جشنواره مجسمه‌های برفی و یخی و... دایره هنرهای تجسمی را به سمت مردم بازتر بکنیم و مردم هم بتوانند بیشتر در محیط و فضای هنری قرار بگیرند .

مظفری اضافه کرد : اداره کل هنرهای تجسمی در میدان اتصال دانشگاه‌ها، انجمنها، تشکل‌های هنری قرار دارد و وصل کردن و ارتباط این تشکل‌ها با هم برای برگزاری چنین رویدادهایی کار جدی ماست. جشنواره مجسمه‌های برفی و یخی هم با ایجاد هماهنگی میان دانشگاه هنر ،دانشگاه تهران، انجمن‌های مرتبط هنری و هنرمندان پیشکسوت و صاحب‌نام این حوزه برگزار می‌شود. به عنوان مثال در پروژه شهروند؛پرتره ،اساتید و هنرمندان پیشکشوت را در حال کار در کنار هنرمندان جوان، دانشجویان، هنرجویان و حتی علاقمندان هنر دیدیم. در بیرجند نیز مردم بومی دوشادوش دانشجویان و هنرجویان مجسمه خلق کردند. هدف‌گذاری روی تمامی بخش‌هاست از استاد تا دانشجو و حتی علاقمندان و عموم مردم را در بر می‌گیرد .

در ادامه سید حسن میر یحیایی؛ مدیر عامل مجموعه تفریحی ورزشی تله کابین توچال گفت: در سال جاری ما با رکوردی بی‌سابقه در مجموعه توچال رو به رو بودیم ؛ پیست اسکی این مجموعه تا 24 خرداد ماه امسال قابل بهره‌برداری بود و این از وجود نعمات الهی و بارش‌های زیاد سال گذشته است. در ادامه این فضا، ما تصمیم گرفتیم برای ایجاد شادی و نشاط عمومی میان مردم و برگزاری رویداد فرهنگی و هنری، جشنواره مجسمه‌های برفی و یخی را با همکاری اداره کل هنرهای تجسمی تدارک ببینیم. تناقض برف و گرمای تابستان در توچال و در شهر برای مردم و علاقمندان بسیار جذاب است و ما از همین ویژگی استفاده کردیم و چنین رویداد هنری را در دستور کار قرار دادیم .

وی افزود: در پی برپایی این رویداد هنری هم مردم با هنر تنگاتنگ درگیر می‌شوند و در رویایی با فضای فرهنگی و هنری قرار میگیرند و هم به نوعی با مجموعه توچال و تله کابین آشنا می‌شوند .

یحیایی افزود: ما در مجموعه برای برگزاری دومین جشنواره مجسمه‌های برفی و یخی امکان حضور 50 گروه هنری را داریم. هنرمندان و اساتید در 20 گروه شرکت خواهند کرد و علاقمندان تقریبا در 30 گروه مجسمه خلق خواهند کرد. ما تمهیدات ویژه‌ای نیز برای مردم عادی در نظر گرفتیم تا از تخفیف 15 درصدی بلیت تله کابین برخوردار شوند .

مدیر عامل مجموعه تفریحی ورزشی تله کابین توچال با بیان اینکه مراسم اختتامیه در ظهر روز جمعه 31 خرداد ماه برگزار می‌شود، گفت: ظهر روز جمعه 31 خرداد ماه اختتامیه دومین جشنواره مجسمه‌های برفی و یخی برپا خواهد شد و داوران این دوره شامل نرگس حریریان، رضا قره باغی  و کوروش گلناری برترین‌های این رویداد را معرفی و به نفرات سوم تا اول، جوایز نقدی اهدا خواهد شد .

گفتنی است، دومین جشنواره مجسمه های برفی و یخی توسط مجموعه تفریحی ورزشی تله کابین توچال با همکاری اداره کل هنرهای تجسمی در پیست اسکی توچال ایستگاه 7 تله کابین، پنجشنبه و جمعه 30 و 31 خرداد ماه 1398 برگزار خواهد شد .