داریوش مؤدبیان که پیش از این 10 جلد از کتاب "طنزآوران جهان نمایش" را از انتشارات خود با عنوان "قاب" به چاپ رسانده است درباره ادامه روند انتشار بخش‌های متعدد این کتاب به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: مدتی است که این کتاب را به جلد پانزدهم رسانده ام اما هنوز موفق به چاپ آنها نشده ام.

مؤدبیان درباره این اثر توضیح داد: در کنار مجموعه کارهای پژوهشی خود در حوزه تئاتر، فعالیت برای گردآوری "طنزآوران جهان نمایش" را پیش از انقلاب اسلامی آغاز کردم و پس از انقلاب، به شکل گسسته نتایج تحقیقاتم را در برخی نشریات به چاپ رساندم.

وی به سابقه خود در اجرای نمایش های طنز تلویزیونی اشاره کرد و افزود: نمایش "شکل دگر خندیدن" در سال 1364 و مجموعه نمایش های طنز "پرده عجایب" در سال های 1377و1378 از مهمترین فعالیت‌های من در زمینه طنز و کمدی بود و در کنار این فعالیت‌ها، تهیه و گردآوری کتاب "طنزآوران جهان نمایش" را آغاز کردم.

مؤدبیان گفت: در گردآوری این کتاب، تمام تجربیات خود در زمینه طنز تئاتر در کشورهای مختلف را لحاظ کردم و از سال 1375 به چاپ جلدهای 1 تا 10 اثر "طنزآوران جهان نمایش" شامل بخش های پژوهشی، نمایشنامه و معرفی نمایشنامه نویسان اقدام کرده ام.

این مترجم و مدرس دانشگاه در پایان خواستار حمایت دولتی از چاپ جلدهای 10 تا 15 کتاب خود شد و گفت: در صورت حمایت دولتی از این اثر، نه تنها جلدهای 10 تا 15 را به چاپ می رسانم بلکه به چاپ مجدد نسخه های چاپ شده نیز اقدام خواهم کرد.

انتهای پیام/ 52/53