سرویس تجسمی هنرآنلاین: "تمدن در سوریه هنوز زنده است" عنوان پروژه هنری است که با آثار عبدالله ابولصلی (Abdalah Abouassali)، جاکوما براکلیا (Giacomo Braglia)، ابراهیم الحمید (Ibrahim Al Hamid)، چن هاشا(Chen Huasha)، سعد سالوما (Saed Salloum)، ژوزپه بیازیو (Giuseppe Biasio)، پریمو وانادیا (Primo Vanadia)، سعد یاگن (Saad Yagan) و ژی تیان (Xie Tian) و با کیوریتوری عماد کاشوت (Emad Kashout) در پنجاه و هشتمین بی‌ینال ونیز به نمایش گذاشته شده است.

نگاه کلی پاویون سوریه به موضوع جنگ و مهاجرت هنرمندان در این کشور پرداخته است، در این نمایشگاه آثار هنری هنرمندانی به نمایش گذاشته شده که از سال 2007 به علت مشکلات داخلی و جنگ در سوریه از این کشور مهاجرت و در سایر نقاط جهان ساکن شده‌اند.

در این نمایشگاه با حضور هنرمندان سرزمین مادری هم‌چون سعد یاگن که نقاشی‌هایش بر روی مسایل بشردوستانه تمرکز دارد، ابراهیم الحمید که از سنت‌های محلی الهام گرفته است، واقع‌گرایی عبدالله ابوالصلی و انتزاع سعد سالوما به دنبال دنیای سورئال هستند، شکل گرفته است. آثار ژوزپه بیازیو نیز به سبک‌های غیررسمی و تفکرات نو (جدید- مدرن) اشاره دارد و آثار جاکوما براگلیا نیز پارادوکس‌ها و تناقضات کشورش را به نمایش گذاشته است.

در کنار آثار این هنرمندان سوری، دو هنرمند چینی، چن هاشا و ژی تیان نیز آثاری با موضوع "سفر عاطفی‌" ارائه داده‌اند که به مشکلات سازگاری خارجی‌ها در کشورهای دیگر با آنها درگیر هستند، می‌پردازد و در پایان، یک عکاس جوان؛ پریمو وانادیا نیز، بر قدرت بصری جذاب سرزمین خود را به نمایش گذاشته است.

با مشارکت این هنرمندان مهاجر سوری پاویون "تمدن در سوریه هنوز زنده است" از تبادل آثار خود فراتر از مرزهای ملی استقبال کرده‌ است.