به گزارش هنرآنلاین، از میان 4 هزار875 اثر ارسالی در سه بخش گرافیک، عکس و نقاشی هیات داوران متشکل از هنرمندان برجسته این سه رشته،132 اثر برای عرضه در نمایشگاه انتخاب شده است که از این میان با انتخاب داوران 62اثر گرافیک با موضوع کتاب آیه بسم الله و 70 اثر نقاشی با موضوع آفرینش به بخش نمایشگاه این رقابت راه یافت.

این تعداد اثر از هنرمندان ایرانی و 7 کشورجهان شامل امارات متحده عربی، افغانستان، بنگلادش، پاکستان، تونس، کانادا و مالزی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

از 4 هزار و 875 اثر ارسالی به جشنواره، یک هزار 250 اثر مربوط به بخش عکاسی از معماری اسلامی است که هیات داوران متشکل از "جمشید بایرامی"، "یدالله صمدیان" و "نادر داوودی" به دلیل نا همگون بودن آثار ارسالی با موضوع جشنواره، هیچ اثری را شایسته راه یابی به بخش نهایی جشنواره ندانستند.

هیات داوران بخش عکاسی نیز امیدوارند که با انتخاب موضوع مستند "بناهای اسلامی و انسان" برای جشنواره دهم ،آثار مرتبط و ارزشمندی از سوی هنرمندان تهیه شود و شاهد نمایشگاهی از بهترین‌های این رشته هنری باشیم.

بیشترین آثار ارسالی از هنرمندان ایرانی مربوط به استان‌های تهران، اصفهان، خراسان‌رضوی و آذربایجان شرقی است.

داوری آثار در دوبخش گرافیک و نقاشی را اساتید و اعضای هیات‌علمی دانشگاه‌ هنر، هنرهای ‌زیبا و تربیت‌مدرس شامل "کامران افشارمهاجر"، "مصطفی اوجی" و "مهرداد کشتی‌آرا" انجام داده اند.

تناسب رابطه بصری و معنایی بین موضوع و آثار ارسالی نهمین دوره جشنواره بسم الله مهمترین معیار بررسی این رقابت هنری بوده است.

نهمین جشنواره بین‌المللی بسم الله، امسال دربرج میلاد تهران و فرهنگسرای نیاوران و همچنین در کشورهای مالزی، دوبی و بنگلادش برپا خواهد شد.

علاوه براین جزیره ابوموسی هم میزبان آثار برتر نمایشگاهی این رقابت هنری به صورت همزمان خواهد بود.

اکسپو هنرهای قرآنی از ابتدای شهریور در برج میلاد و نگارخانه ترمه فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

نمایشگاه نهمین جشنواره بین‌المللی بسم‌الله از 13 مردادماه در برج میلاد و فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه داخلی و خارجی به نمایش گذاشته خواهد شد.

امسال کتاب نهمین جشنواره بسم‌الله نیز با آثار برگزیده این جشنواره به چاپ خواهد رسید. ‌این کتاب نیز همچون دوره‌های گذشته قرار است به چندین دانشگاه کشورهای اسلامی فرستاده شود.

نهمین جشنواره بین‌المللی بسم‌الله از سیزدهم تا نوزدهم در فرهنگسرای نیاوران برگزار و از 20 مرداد در برج میلاد و از ابتدای شهریور در نگارخانه ترمه به نمایش گذاشته می‌شود.

این نمایشگاه فروش از 13 مرداد در فرهنگسرای نیاوران به مدت یک هفته و از 24 مردادماه در برج میلاد تهران به مدت یک هفته برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/32/31