به گزارش هنرآنلاین، انجمن علمی نقاشی دانشگاه علم و فرهنگ در تیرماه 1398 نخستین جشنواره ملی نقاشی "اَرتَنگ" که شامل دو بخش نمایشگاهی و پژوهشی هست را برگزار می‌کند. این جشنواره با همکاری وزارت علوم تحقیقات و فناوری، معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه علم و فرهنگ، دانشکده هنر علم و فرهنگ، فرهنگستان هنر، موسسه فرهنگی هنری صبا، موسسه فرهنگی هنری آکادمی هنر شمسه، انجمن علمی دانشجویی نقاشی علم و فرهنگ برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این پنل پژوهشی، تبیین جایگاه فعلی نقاشی با محوریت انسان است. این پنل شامل۴ محور به شرح ذیل است:

مناسبات شهر ؛ شهروند و بازنمود آن در آثار نقاشان معاصر ایران

تداوم سنت نگارگری در نقاشی معاصر ایران

مفهوم انسان در فلسفه و بازتاب آن در نقاشی معاصر ایران

جامعه شناسی بدن در نقاشی معاصر ایران

همچنین یک پنل به عنوان بحث آزاد باعنوان "بررسی مسائل و چالش‌های نقاشی معاصر ایران" نیز از بخش‌های جنبی این پنل پژوهشی است .

علی اصغر میرزایی مهر، جواد علیمحمدی اردکانی، سعید اسدی، فواد نجم الدین، مسعود ناصری، مهدی انصاری، رضا صمیم، زروان روح بخشان و آرش حیدری استادان حاضر در این پنل هستند.

ارتنگ

از بخش‌های دیگر این همایش، برگزاری نمایشگاه نقاشی با عنوان "انسان؛ بازپیدایی" است که در تاریخ 1 تیر 1398 ساعت 15 تا 19 در گالری فرشچیان موسسه فرهنگی هنری صبا در فرهنگستان هنر افتتاح خواهد شد. بازدید از نمایشگاه تا 7 تیر ماه از ساعت 10 الی 19 امکانپذیر است.

داوران این جشنواره در بخش نمایشگاهی کاظم چلیپا، جواد علیمحمدی اردکانی، زروان روحبخشان، امیرحسین زنجانی و مهدی فرهادیان هستند و در بخش پژوهشی نیز مهدی اخویان، علی اصغر میرزایی مهر، جواد آقاجانی، فواد نجم الدین و مهدی انصاری داوری آثار را انجام می‌دهند.

برگزیدگان این جشنواره در پنل علمی پژوهشی 3 تیرماه در سالن همایش‌های فرهنگستان هنر اعلام خواهند شد.

بخش نمایشگاهی این جشنواره 1 تا 6 تیرماه در گالری فرشچیان موسسه صبا برپاست و نشست‌های پژوهشی روز 3 تیرماه در سالن همایش‌های این موسسه برگزار می‌شود.