فرامرز قلیچ‌خانی در رابطه با اجرای نمایش "مثل خواب دم صبح" به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: شروع نمایش بدون کلام است و در واقع ابزار ارتباط اولیه ما با تماشاگر سکوت است. برخلاف نمایش شورایی که بر اساس ارتباط با تماشاگر است در این نمایش ارتباط کلامی و نگاه به نگاه با تماشاگر ایجاد نمی شود. تماشاگر در مکانی همچون نمایشگاه قرآن با دو رزمنده مواجه می شود که روی زمین دراز کشیده اند، کنجکاو و جذب نمایش می شود و با قصه همراه می شود.

قلیچ‌خانی در ادامه افزود: این نمایش قصه دو رزمنده را بیان می کند که در پاک سازی منطقه‌ای از مین را انجام می دهند که در حین عملیات متوجه می شوند جنگ تمام شده است اما با صدای انفجار مین جنگ تمام شده اما خطر مین ها وجود دارد و آنها به کار خود ادامه می‌دهند تا...

وی در ادامه به رشد نمایش های خیابانی در سالهای اخیر و استقبال مردم از این نمایش ها اشاره کرد و گفت: از طریق اجرای عمومی نمایش‌های خیابانی فرهنگ سازی و آشنایی و عادت تماشاگر به تئاتر صورت می گیرد تماشاگر بدون هیچ هزینه ای و راحت با تئاتر مواجه می شود ضمن اینکه در مکان هایی مثل نمایشگاه قرآن که حول محور دینی نمایش تولید می شود مخاطب بیشتری را جذب نمایشگاه می کند.

قلیچ‌خانی عنوان کرد: محتوا و مضمون نمایش ایثار است که در آیات مختلف قرآنی بارها به شهامت از خود گذشتگی اشاره شده است و در آیه 4 سوره محمد جنگ و ایستادگی در برابر کفار آمده است.

وی تصریح کرد: 9 سال است که در عرصه تئاتر حرفه‌ای فعالیت می‌کنم و اجرای نمایش‌های خیابانی را در ابتدا برای تجربه این ژانر نمایش آغاز کردم اما به قدری برایم جذابیت داشت که به طور حرفه‌ای ادامه دادم زیرا در اجرای نمایش‌های خیابانی کارگردان و بازیگر خلاق می‌شوند به طوری که با وجود تمام سختی ها ترجیح به ادامه اینگونه اجراها دادم.

نمایش"مثل خواب دم صبح" نوشته نگین سرکانی است و سعید رحیمی و فرامرز قلیچ خانی در آن ایفای نقش می‌کنند. همچنین این نمایش برگزیده سیزدهمین دوره جشنواره تئاتر مقاومت در بخش خیابانی است.

نمایش "مثل خواب دم صبح" هر روز ساعت 18 در نمایشگاه قرآن واقع در مصلای تهران اجرا می شود.

انتهای پیام/54/53