سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، محمد سیمزاری شاعر، نویسنده و کارگردان تئاتر، به هنرآنلاین گفت: مجموعه شعر "غزل غزل چکیده‌ام" گلچینی از غزل‌هایم از آغاز سرایش تاکنون را دربرمی‌گیرد. این اثر به تازگی به چاپ رسیده ولی هنوز در بازار کتاب توزیع نشده است.

او با این توضیح که کتاب "غزل غزل چکیده‌ام" حاوی 200 غزل با مضامین عاشقانه، انتظار و عاشورایی است، افزود: این کتاب توسط انتشارات هفت‌گنج در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد. "ساده‌لوحانه"، "بهار مال من است"، "گناه زیبا"، "دل فشرده من"، "سر سلامتی"، "زمستان را بهاری دید"، "مرغ عشقم"، "این همه شعر" و "سائل غزل‌خوان" عناوین برخی از این غزل‌ها محسوب می‌شوند.  

سیمزاری با بیان این‌که کتاب "قصه‌های قرآنی" را نیز برای چاپ به انتشارات سوره‌مهر سپرده، ادامه داد: این پنج قصه‌ را با زاویه دید متفاوتی برای نوجوانان نوشته‌ام تا برای آن‌ها جذابیت داشته باشد. به عنوان نمونه قصه حضرت نوح (ع) از زبان دولاک‌پشت، قصه حضرت سلیمان (ع) از زبان موریانه، قصه حضرت ابراهیم (ع) از زبان یک هدهد و قصه حضرت یوسف (ع) از زبان یک گرگ مطرح شده‌اند.

او که تصمیم دارد مجموعه نمایشنامه‌ای را با محوریت زن منتشر کند، توضیح داد: "من یک زنم"، "مگس دیوانه"، "عقرب‌های مردد"، "یادگاری بر گنبد دوار" و "خوان خون" عناوین برخی از این متون هستند که با همکاری معاونت فرهنگی سازمان ورزش و جوانان مشغول جمع‌آوری آن‌ها هستم. برخی از این نمایشنامه‌ها نیز جایزه گرفته‌اند.

سیمزاری این روزها با بازیگرانی چون بهمن صفاریان و پریناز اسکندرزاده مشغول تمرین نمایشنامه "عقربه‌های مردد" برای اجراست.

محمد سیمزاری متولد 1349 است. او دکترای آینده پژوهی دارد و دارای گواهی‌نامه درجه 2 (معادل کارشناسی ارشد) از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رشته هنرهای نمایشی است. سیمزاری نگارش و انتشار بیش از 11 عنوان کتاب در حوزه ادبیات و هنر و نویسندگی بیش از 40 نمایش صحنه‌ای را در کارنامه کاری خود دارد.