سرویس مد و لباس هنرآنلاین: در تحلیل فرایندها و تلاش‌های انجام‌گرفته در حوزه مد و لباس به جریانی برمی‌خوریم که یکی از اضلاع مهم از چندضلعی طراحی، تولید و دانش‌افزایی با عنوان دانشگاه است.

ناکارآمدی نظام آموزش‌وپرورش کشور درزمینه هنر بر کسی پوشیده نیست و باید برای مشکلات زیرساختی و استراتژیک آن چاره‌اندیشی جدی کرد، اما در سوی دیگر نظام دانشگاهی تلاش می‌کند نواقص موجود را برطرف کرده و نگرش نادرست آموزش‌وپرورش در حوزه فرهنگ و هنر را البته کمی دیر جبران کند.

امروز دانشگاه یکی از ارکان اساسی حوزه مد و لباس است که همواره  ارتقاء سطح عملی و علمی پوشش اقشار مختلف جامعه از مسیر آموزش را از طریق طراحی، تولید و ارائه پوشاک مناسب توسط فارغ‌التحصیلان و دانشجویان خلاق و خوش‌فکر با همکاری کلیه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور دنبال می‌کند.

سومین جشنواره ملی دانشجویی مد و لباس هم در همین راستا برگزار شده و نیل به اهداف مهمی همچون ایجاد فضای تعامل فرهنگی در بین دانشجویان در راستای اهداف جامعه ایرانی، ایجاد فضای ارتباطی بین علاقه‌مندان به این رشته و مراکز صنعتی و تولیدی و بازار کسب‌وکار، برقراری زمینه‌های مناسب جهت معرفی فارغ‌التحصیلان و دانشجویان خلاق در رابطه با طراحی لباس به جامعه و آماده‌سازی بستری مناسب جهت کارآفرینی را در دستور کار قرار داده است.

آثار به نمایش درآمده در سومین جشنواره دانشجویی مد و لباس حاکی از آن است که دانشجویان آمادگی لازم برای ارتباط با صنعت را دارند.

با نگاهی گذرا به آنچه ماحصل تلاش دانشجویان حوزه طراحی پارچه و لباس دانشگاه‌های مختلف به‌ویژه میزبان جشنواره یعنی دانشکده فنی حرفه‌ای شریعتی است به این مهم می‌توان پی برد که این طیف از خانواده مد و لباس اسلامی ایرانی بنا دارند خلاقیت و نوآوری را چاشنی کار خود کرده و نظر صنعت را به خود جلب کنند. پایین بودن اثربخشی و کارایی درونی نظام عالی آموزش و به‌تبع آن اتلاف منابع انسانی همچنان از مهم‌ترین دغدغه‌ها به شمار می‌رود، با این همه هر قدر هم که صنعت خود را حامی حرکات دانشجویی در حوزه مد و لباس نشان دهد، باز هم در مقام عمل اتفاق خاصی را شاهد نیستیم و نبود اهتمام برای پیوند میان صنعت و دانشگاه در این عرصه به‌شدت مشهود است.

و نکته دیگر آنکه محوریت داشتن کتب درسی به‌عنوان تنها مرجع یادگیری و نقطه اتکای مطلق دانشجویان ازجمله آفت‌های این عرصه است هرچند که سومین جشنواره دانشجویی مد و لباس نشان از آن دارد در زمینه کسب مهارت‌های عملی هم گام‌هایی مؤثر برداشته‌شده و دانشجویان می‌توانند برای ورود به بخش تولید اعلام آمادگی کنند.

سومین جشنواره ملی دانشجویی مد و لباس از 20 تا 25 خردادماه در بخش‌های نمایشگاهی، مسابقه زنده، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی به میزبانی دانشکده فنی حرفه‌ای شریعتی برگزارشده است و آئین اختتامیه آن روز شنبه 25 خردادماه از ساعت 14 در همین دانشکده برپا می‌شود.