سرویس استان‌های هنرآنلاین: امیر رجایی کیوریتور نمایشگاه در این‌ رابطه گفت: طراحی به عنوان هنری مستقل، منعکس کنندۀ دانش و درک هنرمند از اقلیم و فرهنگ و پیشینۀ خود است و هدف از برپایی چنین نمایشگاه‌هایی این است که با مرور آثار طراحی هنرمندان اصفهان بتوان از نزدیک با دستاوردهای هنرمندان معاصر این شهر و رویکردها و دیدگاه‌های مختلف در عرصۀ طراحی آشنا شد.

رجایی ادامه داد: پیش از این پنج دوره از این سلسله نمایشگاه‌ها در گالری‌های آپادانا، سایان و اکنون اصفهان برگزار شده و آثار بیش از صد هنرمند از نسل‌های مختلف نقاش، مجسمه‌ساز و طراح گرافیک به نمایش درآمده است. تمامی هنرمندانی که تا کنون در این نمایشگاه شرکت داشته‌اند لزوماً باید اهل اصفهان بوده یا مدت قابل توجهی از دوران حرفه‌ای خود را در اصفهان گذرانده باشند.

او در ادامه افزود: از آنجایی که نگارگری از اصیل‌ترین هنرهای ایرانی محسوب می‌شود و اصفهان میراث‌دار هنر نقاشی ایرانی است، بررسی آثار طراحی در این حوزه، دارای اهمیت ویژه‌ای است و به‌همین دلیل در نمایشگاه اخیر، آثار طراحی هنرمندان و اساتید پیشکسوت نگارگری اصفهان به نمایش گذاشته می‌شود.

گفتنی است در این نمایشگاه عاطفه یزدانی، شکیبا شریفیان، مینا حسن‌زاده و نگین مظاهری به عنوان همکاران پژوهشی بخش کیوریتوریال نمایشگاه با امیر رجایی همکاری کرده‌اند. در ششمین دوره از این نمایشگاه‌ها آثار هوشنگ جزی‌زاده، رضا بدرالسماء، بهرام طاهری، جعفر فتاحی و مهرداد صدری در معرض نمایش قرار گرفته است.

این نمایشگاه در تاریخ 24 خردادماه، ساعت 5 عصر گشایش می‌یابد و تا تاریخ 30 خردادماه برای بازدید عموم دایر است. علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت 5/10 الی 20 برای بازدید از این نمایشگاه به گالری نقش‌خانۀ حوزه هنری واقع در گذر چهارباغ، ابتدای خیابان آمادگاه، روبروی هتل عباسی، ساختمان مجموعۀ فرهنگی هنری سوره، مراجعه کنند.