سرویس سینمایی هنرآنلاین: سریال "خانواده دکتر ماهان" این شب‌ها از شبکه دو سیما روی آنتن می‌رود. امیر سفیری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در این  سریال در نقش "حمیدرضا" مهمان خانه‌ها می‌شود.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره این سریال و نقشی که در آن ایفا می‌کند بیان کرد: قصه سریال درباره خانواده دکتر ماهان است که در تهران دچار مشکلاتی می‌شوند و به روستایی می‌روند تا به لحاظ محیط زیستی آن را رو به راه کنند. من نقش حمیدرضا تحصیل کرده رشته جامعه‌شناسی را دارم که مجبور می‌شود به جای معلم روستا به مدرسه برود و در آنجا مشغول به کار شود. بخشی از این نقش طنز است و بخشی دیگر از سرگذشت او درام است. کنار هم قرار گرفتن این دو برای خود من در مقام بازیگر جالب و جذاب بود.

وی ادامه داد: این شخصیت بسیار از من دور است. نقش‌هایی که تاکنون بازی کردم نیز هیچ یک طنز نبودند و دستمایه طنز هم نداشتند، اما با کار کردن و صحبت‌هایی که با کارگردان داشتیم به این نتیجه رسیدیم تا این شخصیت کمی شیرین‌عقل باشد و موقعیت‌های طنز ایجاد کند. در این سریال من به همراه آقای داود فتحعلی بیگی  که نقش پدر من را بازی می‌کنند و اسماعیل موحدی بار طنز سریال را برعهده داریم.

سفیری درباره سایر فعالیت‌هایش عنوان کرد: سال پیش در سریال "زندگی از نو" به کارگردانی علی محمد قاسمی در مقام بازیگردان حضور داشتم که مهرداد یزدانی و ستاره اسکندری به من لطف داشتند و من را به آقای قاسمی معرفی کردند. پس از آن تئاتری را که کارگردانی کرده بودم به بروکسل بردم و به دلیل مشکلات مالی، نمایشی را که  در فستیوال لندن پذیرفته شده بود نتوانستیم به روی صحنه ببریم. متاسفانه امروز در تئاتر شرایط کمی سخت شده است و هر تهیه کننده‌ای حاضر به پذیرش ریسک و سرمایه گذاری نیست و به تنهایی نیز نمی‌توان از پس مسائل مالی برآمد.

وی افزود: فیلم "دویدن در میان ابرها" به کارگردانی امیرفرج پور را هم در انتظار اکران داریم. این فیلم در جشنواره بیست و هفتم فیلم فجر برگزیده شد و از چند جشنواره خارجی نیز جایزه گرفت، اما متاسفانه تاکنون توقیف مانده است. همچنین سریال "سرزمین کهن" ساخته کمال تبریزی و اپیزودی از سریال "یک لحظه دیرتر" به کارگردانی راما قویدل را در نوبت پخش از تلویزیون دارم که از زمان آن اطلاعی ندارم.