به گزارش هنرآنلاین، مراسم افتتاحیه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دانشجویی نهال ساعت 18 دوشنبه 20 خرداد در سالن شهید بهنام محمدی مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

بخش‌های مختلفی برای این مراسم از سوی دبیرخانه جشنواره در نظر گرفته شده است که در مهم‌ترین آن‌ها، بهرام دهقانی تدوینگر پیشکسوت سینمای ایران مورد تجلیل قرار خواهد گرفت و فیلمی که در رابطه با زندگی شخصی و حرفه‌ای او تولید شده است برای حضار پخش خواهد شد.

این جشنواره از سوی برخی از دانشجویان دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر برگزار شده و هسته مرکزی دبیرخانه آن در این دانشکده شکل گرفته است و علاوه بر این دبیرخانه جشنواره در بخشی موسوم به "تماشا" اقدام به اکران آثار شرکت‌کننده در این جشنواره در دانشگاه‌های مختلف برای عموم علاقه‌مندان خواهد کرد.

علاوه بر اکران آثار منتخب داخلی، این دوره از جشنواره فیلم نهال میزبان اکران 13 اثر از کشورهای مختلف است که بر اعتبار و اهمیت این جشنواره که مختص آثار سینمایی دانشجویی است صحه می‌گذارد.

آثار شرکت‌کننده  در این دوره از جشنواره فیلم نهال طی روزهای 21 تا 29 خرداد در تالار فارابی پردیس هنرهای کاربردی دانشگاه هنر برای عموم علاقه‌مندان به نمایش درخواهند آمد و 29 خرداد نیز با برگزاری مراسم اختتامیه، از برگزیدگان بخش‌های مختلف این دوره از جشنواره تقدیر خواهد شد.

همچنین 22 تا 28 خرداد نیز گالری خانه هنرمندان ایران نیز از نمایش آثار عکس و پوستر فیلم این دوره از جشنواره میزبانی خواهد کرد و پذیرای علاقه‌مندان به بازدید از این نمایشگاه خواهد بود.

 دبیری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دانشجویی نهال را رضا باستانی به عهده دارد.