به گزارش هنرآنلاین، سعید ابوطالب طراح و تهیه کننده "رالی ایرانی 2" در آستانه توزیع این مجموعه در شبکه نمایش خانگی، درباره دلیل تاخیر در انتشار سریال توضیح داد: وجود برخی سریال‌ها در شبکه نمایش خانگی، حجم زیادی از بازار را پر کرده بود؛ آن هم سریال‌هایی که تولیدشان تمام نشده بود. بنابراین ما منتظر بودیم تکلیف آنها مشخص شود، گرچه برخی بلاتکلیف ماندند و مخاطبان شبکه نمایش خانگی نیز از این حیث آسیب دیدند.

وی افزود: به هر حال برخی از این آثار به موفقیت نسبی در جذب مخاطب دست پیدا کردند و برخی هم از بازار حذف شدند. اکنون فضا خلوت‌تر شده و شرایط برای توزیع "رالی ایرانی2" مناسب‌تر است. درباره مجموعه ما هم این نکته وجود دارد که مدت‌ها پیش تولید را تمام کرده‌ایم و در حال تدوین هستیم.

ابوطالب با اعلام این خبر که از سه شنبه 21 خرداد پخش "رالی ایرانی 2" آغاز می‌شود، یادآور شد: این مجموعه در 20 قسمت 55 دقیقه‌ای تولید شده و سه شنبه‌ها به سه شیوه پخش می‌شود. در زمینه VOD که از طریق سایت فیلیمو پخش هفتگی مجموعه را خواهیم داشت. همچنین کار به صورت DVD از طریق شرکت هنر اول نیز منتشر می‌شود. ضمن اینکه مخاطبان می‌توانند از طریق سایت برنامه به نشانی www.iranianrally.com  به شکل قانونی و ارزان هر قسمت را دانلود کنند. ضمن اینکه امکان تماشای سری قبل رالی نیز وجود دارد، می‌توانند استوری‌های ضبط شده را تماشا کنند یا تصاویری از پشت صحنه، گالری عکس و جزئیات دیگر را ببینند، بنابراین محتوای مفصل‌تری از خود فیلم در سایت در اختیارشان خواهد بود.

او که جزو پیشگامان تولید رئالیتی شو در ایران است، تاکید کرد: خوشبختانه ما تجربه رالی یک را داریم که هنوز یکی از پرمخاطب‌ترین آثار شبکه نمایش خانگی به حساب می‌آید و در زمان توزیع نیز رقبا نتوانستند به فروش رالی دست پیدا کرده و نظر مخاطب را جذب کنند. ما با تجربه همین پروژه موفق و با بهره‌گیری از رشد امکانات فنی توانستیم بر جذابیت‌های مجموعه اضافه کنیم. شعار ما هم "سریالی متفاوت در ژانری متفاوت" است.

تهیه کننده و طراح "رالی ایرانی" ادامه داد: در سری اول ما فقط سه گروه داشتیم اما در سری جدید 6 گروه با یکدیگر در شمال کشور به رقابت می‌پردازند. سپس نیمی از آنها حذف می‌شوند و بخش دوم مسابقه در جزایر جنوبی کشور ادامه پیدا می‌کند. ضمن اینکه قصه‌های فرعی داریم و در هر قسمت اتفاقاتی رخ می‌دهد که نه فقط مخاطبان بلکه هر بار بازیگران ما نیز غافلگیر می‌شوند.

ابوطالب تصریح کرد: رشد امکانات فنی به ما اجازه داد از تجهیزاتی که پیش از این خیلی گران بودند یا وارد ایران نشده بودند استفاده کنیم. در "رالی ایرانی2" ما همواره تصاویر هلی شات را داریم و در مقاطع مختلف مسابقه همزمان با دوربین‌ها تصویربرداری هوایی را هم داشتیم که توسط گروه کارگردانی و تهیه بزرگی انجام می‌شد و تصویربرداری زیر آب یا روی هوا نیز با گسترش امکانات میسر شده که به جذابیت کار اضافه می‌کند.

"رالی ایرانی 2" با طراحی و تهیه کنندگی سعید ابوطالب، کارگردانی آرش معیریان و اجرا و داوری فرزاد حسنی و امیرحسین رستمی از این پس سه شنبه‌ها از شبکه نمایش خانگی پخش می‌شود.

نیوشا ضیغمی، کامبیز دیرباز، کامران تفتی، ترلان پروانه، امیرعباس گلاب، فردین ناجی، سیاوش خیرابی، نیما شاهرخ شاهی، بهناز شفیعی، متین ستوده، سمیرا حسینی، امیر کربلایی زاده و بازیگر لبنانی سالی بسمه چهره هایی هستند که به عنوان شرکت کننده در این مسابقه حضور دارند.

مراسم رونمایی از "رالی ایرانی 2" همزمان با آغاز پخش مجموعه سه شنبه 21 خرداد ساعت 20 با حضور عوامل اصلی و بازیگران آن در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.