سرویس سینمایی هنرآنلاین: مهرداد غفارزاده کارگردان فیلم سینمایی "ترانه‌ای عاشقانه برایم بخوان" محصول مشترک ایران و ترکیه است که در ایام عید نوروز در ترکیه به اکران درآمد. پژمان بازغی، افسانه پاکرو، علی بوراک جیلان، یوسف چیم و حازال تورسان بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

غفارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره وضعیت اکران این فیلم در ایران گفت: همچنان منتظر صدور پروانه نمایش فیلم هستیم.

غفارزاده درباره اکران "ترانه‌ای عاشقانه برایم بخوان" در ترکیه و میزان استقبالی که از آن شد اظهار کرد: فیلم در ترکیه به شکل سراسری اکران شد. 200 سالن سینما در اختیار  ما قرار گرفت که همزمان با 9 فیلم دیگر از ترکیه و کشورهایی چون آمریکا اکران شد. در تمام مدت طول اکران، نیز در  رتبه چهار یا سه جدول فروش قرار داشت و استقبال خوبی از آن شد.

وی ادامه داد: "ترانه‌ای عاشقانه برایم بخوان" اولین تولید مشترک ایران و ترکیه بعد از حدود چهار دهه است. امیدوارم به زودی بتوانیم در ایران نیز فیلم را نمایش دهیم چرا که این فیلم خانوادگی است و حتما مخاطبان ایرانی نیز آن را می‌پسندند. امیدوارم حمایت‌های خوبی از فیلم صورت گیرد تا این تولید مشترک بتواند زمینه را برای فیلم‌های بعدی فراهم کند و آثار تجاری در سطح جهانی تولید و  به نمایش گذاشته شوند.

این کارگردان در ادامه در پاسخ به این سوال که استقبال نشدن از فیلم‌های تولید مشترک در ایران را به چه دلایلی می‌داند، بیان کرد: این بحث بسیار گسترده است و به فاکتورهای زیادی بستگی دارد.  شرایط خود محصول، کارگردان، داستان و کشوری را که در آن فیلم ساخته می‌شود باید در نظر گرفت. این‌طور نیست که مطلق بگوییم فیلم‌های محصول مشترک با استقبال مواجه نمی‌شوند. ما در همین چند سال اخیر نیز  محصولاتی  داشتیم که خوب فروخته‌اند و از آن‌ها استقبال شده است. آنچه مسلم است برخی از این آثار به معنای روشن خود محصول مشترک نیستند و بیشتر بازیگران خارجی وارد داستانی می‌شوند که به قصه مرتبط نیست و یا شرایط محصول مشترک را ندارند، اما  ما به معنای واقعی و درست محصول مشترک تولید کردیم. سرمایه‌گذاران فیلم هر دو از ایران و ترکیه بودند و  قصه نیز در ایران و ترکیه پیش می‌رود. وقتی وارد پروسه تولید شدیم توجه مردم به سینمای ترکیه زیاد شده بود و همین امر می‌تواند توجه مخاطب را جلب کند.  ما در "ترانه‌ای عاشقانه برایم بخوان" عواطف مادر به فرزند و عشق و عاطفه را به شکل سالم و درست  آن و نه به صورت هنجارشکنانه به نمایش گذاشتیم. خوشبختانه همانطور که اشاره کردم مردم ترکیه بسیار از آن استقبال کردند. امیدوارم فیلم در داخل کشور نیز اکران خوبی داشته باشد.

کارگردان "ماهی و پرنده" در خاتمه درباره رده بندی سنی "ترانه‌ای عاشقانه برایم بخوان" گفت: بعید می‌دانم این مسئله شامل فیلم ما بشود، چرا که این فیلم برای خانواده است و همه رده‌های سنی را درگیر می‌کند. ما از صحنه‌های خشونت آمیز یا صحنه‌های وقیح استفاده نکرده‌ایم و اعضای خانواده در کنار هم می‌توانند از دیدن فیلم لذت ببرند.