به گزارش هنرآنلاین، محمود عالیشوندی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در این مراسم که در سالن کوثر بارگاه ملکوتی حضرت احمد بن موسی (ع) برگزار شد، گفت: امروز در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان توفیقی نصیب شد تا نتایج عبادات خود در 2 ماه رجب و شعبان را ببینید و خادم افتخاری استان فرزند امام هفتم (ع) شوید.

وی با بیان اینکه ما هر چه داریم از اهل بیت (ع) است، افزود: برای اولین بار است که متولیان فرهنگ و هنر فارس خادم اهل بیت (ع) می شوند و شما از امروزخادمین فرهنگی اهل بیت و به خصوص حضرت احمد بن موسی (ع) خواهید بود.

این مقام فرهنگی ولایت پذیری را از مشخصه ها و خصوصیات بارز حضرت شاهچراغ (ع) برشمرد و خاطرنشان کرد: از امروز طوق بندگی خداوند و خادم ائمه اطهار بودن برگردن همه ماست و ما در هر نقطه و شهرستان از استان فارس هستیم در خدمت اهل بیت (ع) هستیم و باید فرهنگ و هنر و زندگی را به این سمت سوق دهیم.

وی شهر شیراز و حرم احمدبن موسی (ع) را یکی از هدف ‌های گردشگری مذهبی این استان برشمرد و افزود: در مسابقات فرهنگی، جوایز برتر را به زیارت حرم احمدبن موسی (ع) قرار می‌دهیم.

عالیشوندی با اشاره به هفته فرهنگ رضوی گفت: باید در همه سال فرهنگ رضوی را در سراسر استان جاری و ساری کنیم و در این مسیر با استفاده از ظرفیت ها، جوانان و مردم جامعه را به سمتی هدایت کنیم که با این فرهنگ آشنا شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به نامگذاری شیراز از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) خطاب به روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها و اصحاب فرهنگ و هنر استان تاکید کرد: این امر فقط با نوشتن شعار بر روی بنر ها و تراکت ها محقق نمی شود و همه شما در سطح ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها باید در این جهت تلاش کنید.

براساس این گزارش، در ادامه سید محمدحسن دستغیب، مدیر آستان مقدس حضرت احمد بن موسی (ع) نیز طی سخنانی گفت: خود حضرت شاهچراغ (ع) راه را برای حضور افراد و خدمت در آستان فراهم می کنند و این بدان معناست که هر وقت حضرت کسی را دعوت به حضور کرده اند، انتظار بوده است که زمینه حضور دیگر افراد و خدمت به آنها فراهم شود.

وی بر برنامه ریزی و تبلیغات ویژه جهت ششم ذی القعده مصادف با روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی (ع) تاکید کرد و از آمادگی حرم جهت برگزاری همایش ها و برنامه های ویژه در این روز خبر داد.

گفتنی است؛ این برنامه معنوی با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (علیهما السلام) و صرف ناهار جهت خادمان افتخاری همراه بود.

انتهای پیام/64