به گزارش هنرآنلاین، انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس از اجرای نمایش "ایستاده روی خط استوا" به کارگردانی سعید خیراللهی در تماشاخانه سرو حمایت می‌کند.

این نمایش از روز دوشنبه 20 خرداد ماه از ساعت 18 در تماشاخانه سرو انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس میزبان علاقمندان خواهد بود.

دراین نمایش مالک آبسالان، مصطفی کولیوندی، سمیه مهری، احمدجعفری، ناصرکاظمی، حسن همتی، سعید خیراللهی، مهدیه یزدان پرست و سعیده عبداللهی بازی می‌کنند.

 همچنین مصطفی کولیوندی (دستیار کارگردان)، سعید خیراللهی (طراح صحنه)، سعیده عبداللهی (طراح لباس) و حمید ارکبان (طراح نور) این نمایش هستند.

 تماشاخانه سرو انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس به عنوان مرکز تخصصی نمایش‌های ارزشی با مضامین انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت، با ظرفیت 150نفر در خیابان آیت الله طالقانی، نرسیده به تقاطع خیابان شهید مفتح، جنب ایستگاه مترو طالقانی قرار دارد.

 

سگ‌های مرده، برای اولین بار به نمایش در می‌آید

نمایش "سگ‌های مرده" به نویسندگی یون فوسه و طراحی و کارگردانی حامد خسروی، از یکشنبه 19 خرداد تا 29 خرداد ماه،‌ در محل تماشاخانه استاد جمشید مشایخی، در ساعت 19 و به مدت 60 دقیقه به روی صحنه می‌رود.

این متن یون فوسه، نمایشنامه‌نویس شهیر نروژی برای اولین بار است که در ایران اجرا می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه بلیت به سایت تیوال مراجعه کنند.

قابل ذکر است که سه شب اول اجرا شامل تخفیف است و همچنین دانشجویان می‌توانند با تخفیف ویژه به تماشای نمایش بنشینند.

در خلاصه این نمایش آمده: "مرد جوانی وابسته به سگش است و سگ او گم می‌شود..."

حامد خسروی، سارینا آزاد میلانی، عرفان افشار، امین شال باف، نازیلا مینو، رضا آقایی، المیرا غفوریان و مجید گلی سودم بازیگران نمایش به ترتیب ورود به صحنه هستند.

نیلوفر محمدی، دستیار کارگردان سگ‌های مرده است و حمیدرضا ده‌حقی به‌عنوان مدیر صحنه،‌ فائزه سیدی به‌عنوان منشی صحنه،‌ کامران پور ناجی به‌عنوان طراح نور، سارینا آزاد میلانی به‌عنوان برنامه‌ریز،‌ سیاوش کریمی به‌عنوان دستیار صحنه، حسن منظوری به‌عنوان طراح گرافیست، علیرضا یاسی به‌عنوان سازنده تیزر، بردیا علیزاده به‌عنوان مشاور پروژه و حسام حقانی به‌عنوان عکاس از دیگر عوامل نمایش "سگ‌های مرده" هستند.

 

نشست بازیگری روایی در مرکز آموزش بنیاد رودکی

مرکز آموزش هنری بنیاد رودکی نشست بازیگری روایی (تئاتر موزیکال) را برگزار می‌کند.

برگزاری این رویداد با همکاری مرکز آموزش هنری بنیاد رودکی و گروه نمایشی نیست صورت می‌گیرد و گرداننده نشست حسین جمالی است.

این نشست، گزارشی از عملکرد گروه نمایش "نیست" به سرپرستی حسین جمالی در طول حدودا پانزده سال پژوهش درباره شیوه اجرا در نمایش‌های ایرانی- نقالى و ارتباط آن با برگزاری کارگاه بازیگری - روایت موزیکال است.

نشست فوق چهارشنبه 22 خرداد ماه 98 ساعت 16 در مرکز آموزش هنری بنیاد رودکی واقع در خیابان حافظ، خیابان استاد شهریار، روبروی تالار وحدت برگزار می‌شود.

حضور دراین نشست از طریق رزرو تلفنی و به صورت رایگان است.

علاقه‌مندان جهت هماهنگی می‌توانند با شماره‌های  02166743358 و 09911717729 تماس بگیرند.

 

نمایش"روباه" به پردیس تئاتر شهرزاد می‌رود

نمایش "روباه" به تهیه‌کنندگی و کارگردانی معصومه خزایی به زودی در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

"روباه" به نویسندگی شهرام سلطانی و کارگردانی معصومه خزایی با مضمونی اجتماعی؛ داستان اتفاقی عجیب در یک خوابگاه دخترانه است.

در خلاصه‌ داستان نمایش آمده: "اتفاقی می‌افتد و پرده از اسرار بر می‌دارد...".

به زودی بازیگران و سایر عوامل این نمایش معرفی خواهند شد.

گفتنی است نمایش قبلی معصومه خزایی با نام "مزون" سال گڋشته در سالن شماره 3 پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفت.

 

بازی و آوازخوانی کودکان روی صحنه تالار هنر آغاز می‌شود

نمایش "زیر گنبد طلا" نوشته و کار بهاره میرزاپور که با 9 هنرجوی کودک آماده اجرا شده است، از امروز یکشنبه 19 خرداد ماه در تالار هنر روی صحنه می‌رود.

این نمایش که اثری است موزیکال، به عنوان تولیدی از مدرسه سینما تئاتر "هنر هفتم" و با بازی 9 هنرجوی کودک این موسسه، اجرا می‌شود.

داستان این نمایش درباره کبوتری است که هر سال به دلیل باد و بوران جوجه‌های خود را از دست می‌دهد تا اینکه به توصیه آهویی، به دنبال مرد خدا می‌رود تا از او کمک بخواهد. او در این جست و جو با موجودات متفاوتی رو به رو می‌شود و در نهایت، با یافتن مرد خدا موفق می‌شود جوجه‌های خود را زنده و سالم نگه دارد.

نمایش "زیر گنبد طلا" محصول دو ترم آموزشی هنرجویان کودک مدرسه سینما تئاتر "هنر هفتم" است و جزو معدود نمایش‌های کودک است که با بازی و آوازخوانی کودکان اجرا می‌شود و تماشاگران آن، کودکان بالای سه سال تعریف شده‌اند.

بازیگران این نمایش (به ترتیب حروف الفبا) به شرح زیر هستند: اهورا پور اسکندریان، فاطمه حیدرهانی، شکیبا روزبهانی، نرگس طهمورثی، ایلیا مشرقی، ریحانه و ایلیا مظفری، دیانا نظری، باران یوسفی.

همچنین گروهی از هنرجویان عکاسی این موسسه نیز ثبت تصاویر این نمایش را بر عهده دارند. این گروه نوجوان که به مدت یک سال است زیر نظر مهدی آشنا ـ عکاس سینما و تئاتر و تلویزیون ـ آموزش عکاسی دیده‌اند، گروه عکاسان این نمایش را تشکیل می‌دهند که اسامی آنان به شرح زیر است: هومن اردکانی‌زاده، هلیا چشمه خاور، حنانه حطری، آرش کفایی، آمیتیس دارابی، سانیا احتجاب. 

دیگر عوامل اجرای این نمایش به این شرح هستند: آهنگساز: یاسر شیرزاد، نوازندگان: یاسر شیرزاد، مهریار قنبری، دستیار کارگردان: پگاه مصدق، گریم: حسین تبریزی، مدیر صحنه: فاطمه شاه پسند، نور و صدا: غزاله صرفی، طراح پوستر و بروشور: آرش شریف‌زاده و تهیه کننده: مدرسه سینما تئاتر هنر هفتم (موسسه آموزشی تخصصی تئاتر و سینمای کودک و نوجوان).

این نمایش از 19 تا 31 خرداد ماه راس ساعت 18 و به مدت 50 دقیقه (با قرارداد گیشه) در تالار هنر به نشانی: میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، خیابان ورزنده، جنب ورزشگاه شهید شیرودی، روی صحنه می‌رود. همچنین سایت ایران کنسرت به نشانی اینترنتی www.iranconcert.com   و شماره تلفن 09194346356 برای تهیه بلیت این نمایش مشخص شده‌اند. ضمن اینکه امکان تهیه بلیت در گیشه تالار هنر نیز وجود دارد و لازم به یادآوری است که روزهای یکشنبه، نمایش‌های این تالار با بلیت نیم بها روی صحنه می‌روند.